تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آمار فوتی‌های کرونا در ایران هنوز بالاست/ فعالیت برخی مشاغل در شرایط قرمز

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اما با هنوز برخی از گروه‌های شغلی در نبود نظارت کافی در شرایط قرمز و نارنجی کرونا فعالیت می‌‎کنند.

کد خبر: ۹۵۶۷۶
۱۰:۲۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

آمار فوتی‌های کرونا در ایران

دیدارنیوز ـ محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به کاهش پیک کرونا در کشور و فعالیت گروه‌های شغلی در شرایط کرونایی، اظهار داشت: در حال حاضر اغلب گروه‌های شغلی در حال فعالیت هستند. در صورتی که برخی از این مشاغل نباید در شرایط قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند و فقط باید گروه‌های ۱ و ۲ فعال باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند. پروتکل‌ها زمانی معنادار می‌شود که شاخص ما بالای ۹۰ درصد باشد تا بتواند روی کاهش بیماری تاثیر مثبت داشته باشد.

وی افزود: آمار فوتی‌های ما هنوز بالاست. حتی اگر پوشش واکسیناسیون هم افزایش پیدا کند، تمامی مراجع علمی اعلام کرده‌اند تا زمان رسیدگی به یک ایمنی جمعی، تمامی پروتکل‌ها باید رعایت شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه درباره انتظار خود از دولت بعدی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت کشور گفت: اولین کاری که دولت بعدی باید انجام بدهد، ادامه اقدامات مثبت گذشته و رفع نقص‌های احتمالی و کمبود‌ها است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال واحد‌ها و مراجع صنفی باید بیشتر تقویت شوند که اینکار فقط در حوزه مالی نیست. نظارت‌ها باید سنگین‌تر و موثرتر شود. اگرچه بازرسی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است، اما در جایی که برخی اصناف بواسطه رعایت نکردن پروتکل‌ها باید تعطیل شوند، نیاز است تقویت بیشتری انجام شود.

فرهادی در بخش دیگری از صحبتش از مردم درخواست کرد: وجود پسماند‌های بیمارستانی در محیط را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا با بیمارستان مربوطه برخورد شود.

او گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا، استفاده از اقلام یک‌بار مصرف ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده و طبیعتا با افزایش حجم زباله‌ها، مدیریت پسماند‌های عفونی هم سخت‌تر است، اما این دلیلی برای عدم تشدید نظارت‌ها نیست.

منبع: فارس
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی