تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پیشنهاد رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده برای صنعت دام‌پروری

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: سه طرح پیشنهادی برای حمایت از دامداران شامل اولین طرح اجازه صادرات برای دام زنده و دومین طرح تزریق نقدینگی به واحد‌های دامداری است و سومین حمایت این است که خرید حمایتی باید به‌صورت شفاف، کامل و مشخص باشد.

کد خبر: ۹۵۳۱۷
۱۴:۲۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

یشنهاد رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده برای صنعت دام‌پروری

دیدارنیوز ـ منصور پوریان درباره خرید تضمینی دام عشایر و قاچاق دام گفت: در خصوص خرید تضمینی دام عشایر یا خرید حمایتی، سازوکار آن دقیقاً معلوم نیست که به چه صورت است. شرکت پشتیبانی عملاً باید گوشت را خرید و ذخیره‌سازی کند بنابراین باید دام را به‌صورت زنده خریداری کند نمی‌دانم آیا جایی برای ذخیره دام دارد یا خیر؟

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: دامی که قرار است خریداری شود به‌صورت ترکیبی است که شامل مجموعه دام‌هایی مثل میش، ماده و ... می‌شود.

پوریان بیان کرد: پس این بحث وجود دارد این دامی که قرار است از عشایر خریداری شود اوایل به این صورت بود که دام به کشتارگاه ارسال و در آنجا تبدیل به گوشت می‌شد و داخل کارتن قرار می‌گرفت و به سردخانه فرستاده می‌شد، اما هم‌اکنون سازوکار به‌صورت زنده است. سؤال من این است که آیا امکاناتی وجود دارد برای این کاری که می‌خواهند انجام دهند، هنوز سازوکار و مکانیزم مشخصی در این بحث وجود ندارد و فقط چیزی که به ما اعلام‌شده این است که دام عشایر قرار است باقیمت ۴۵ هزار تومان خریداری شود و این مسئله‌ای است که ما از وزارت جهاد و مجموعه پشتیبانی دریافت کرده‌ایم.

وی افزود:، اما بنده نظر خود را اعلام کرده‌ام که اگر قرار است حمایتی باشد چه‌کاری است بیاییم و خرید تضمینی دام از عشایر آن‌هم دام ضعیف شده و ترکیبی را انجام دهیم. اگر قرار است حمایت کنیم همین‌که نهاده یا مشکلات نقدینگی دامداران را حل کنیم کار بزرگی کرده‌ایم و نیاز به اجرای چنین طرحی نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده در خصوص قاچاق دام گفت: قاچاق دام و صادرات دام به دلیل پایین آمدن قیمت ارز توجیهی ندارد و از طرفی هم مانعی با عنوان تعهدات ارزی که برای هر صادرکننده‌ای تعریف‌شده وجود دارد و مانع بزرگی است که امکان و توان را از صادرات دام و سایر کالا‌ها گرفته است.

وی تأکید کرد: بنابراین، چون قیمت ارز پایین آمده است قاچاق دام توجیه اقتصادی ندارد و زیاد انجام نمی‌شود.

پوریان تاکید کرد: اگر دولت تصمیم درست را می‌گرفت هم حمایت از عشایر و هم حمایت از دامداری را انجام می‌داد و اینکه اجازه می‌داد صادرات دام آزاد شود و در کنار آن مانع‌هایی را با عنوان تعهدات ارزی حذف می‌کرد. این بهترین نوع حمایت و کمک به دامدار است تا بتواند دامدار بخشی از دام‌های مازادی که روی دستش مانده است را صادر کند.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: برای نجات صنعت دام‌پروری و کمک به این صنعت اگر قرار باشد طرح‌های حمایتی را برای این صنعت پیش بگیریم.

وی در ادامه بیان کرد:، چون صنعت دام‌پروری کلاً جزئی از مزیت‌های حوزه کشاورزی در کشور است این مزیت‌ها را با حمایت می‌شود حمایت کرد.

پوریان اظهار کرد: اولین طرح حمایتی این است که اجازه صادرات برای دام داده شود و دومین حمایت تزریق نقدینگی به واحد‌های دامداری است این نقدینگی را اگر بتوانیم خیلی سریع انجام دهیم کل مشکلات دام‌پروران خودمان را حل کرده‌ایم و دامدار ما خودش نهاده تعریف و تهیه می‌کند و حداقل دامداران را از وابستگی به واردات نهاده در شرایط مناسب قرار می‌دهد. سومین حمایت این است که خرید حمایتی باید به‌صورت شفاف، کامل و مشخص باشد تا از تولید حمایت کنیم و طرح‌های پوششی باعث فشار به دامدار می‌شود و هیچ‌کدام از مشکلات را به‌صورت کامل حل نمی‌کند.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
خوب این که معلومه دولت دام را از دامدار بدبخت می‌خره کیلویی ۴۵تومان بعد همون دام رو صادر میکنه کیلویی ۲۰۰هزار تومان و اسمش را هم حمایت از تولید میزارن
روزش که برسه همه متوجه میشن دامدار بدبخت چی فریاد میزده
و مهمترین تولیدی نه تنها در ایران بلکه در جهان تولید کشاورزی و دامداری است که متاسفانه در ایران سمت همچنین تولیدی هایی رفتن ننگ و بی آبرویی و بی فرهنگی محسوب میشه هزار بار تاسف به همچنین ذهنیتی، مقصر هم فقط دولت است که مدام باعث ذلیل کردن و بدبخت کردن این قشر شده ،تولید صنعت کشاورزی را به همچنین روزی انداخته غافل از اینکه نه دولت و نه مردم فکر نمی‌کنند که اگر همین قشر زحمتکش نبودند حتی یه لقمه نون خالی هم به دستشون نمی‌رسید چه برسه به این که دولت قیمت دستوری روی تولید این قشر بزاره مدام ظلم کنه و زور بگه
خلاصه کشور از بالا تا پایین جولانگاه دلالان و رانت خواران است اعم از دولتی و غیر دولتی است واسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
متاسفم برای همچین مسولینی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی