تیتر امروز

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!
«دیدارنیوز» در‌ گفت‌وگو با «مصیب نعیمی» بررسی می‌کند:

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

یک دیپلمات درگفت‌وگو با دیدار معتقد است شاید زمان استقلال کشور فلسطین مشخص نباشد ولی روند آن سرعت بیشتری گرفته است.
شگفتانه بهاری بازار خودرو

قیمت پایین شاسی بلند ۷ نفره داخلی

قیمت پایین شاسی بلند ۷ نفره بهمن موتور، شگفتانه بهاری بازار خودرو ایران پس از ۳ سال بی رمقی شد.

کد خبر: ۹۵۱۶۹
۱۳:۳۷ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

قیمت شاسی بلند ۷ نفره داخلی

دیدارنیوز ـ بهمن موتور از عرضه شاسی بلند جدید خود با قیمتی خبر داد که برای بازار خودرو ایران غافلگیرکننده بود. ضرابیان مدیرعامل شرکت بهمن موتور از برنامه‌ریزی تولید خودرو فیدلیتی با تیراژی نزدیک به ۹۲۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه در سال آینده، شرکت بهمن موتور تیراژ تولید ۱۲ الی ۱۵ هزار دستگاهی را برنامه‌ریزی کرده، گفت، تولید فیدلیتی در سال‌های آینده افزایش یافته و نسخه‌های فیس لیفت و بروز شده این خودرو هم وارد بازار کشورمان می‌شود. طبق گفته میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش بهمن موتور، قرار است فیدلیتی با دو نسخه ۵ و ۷ صندلی عرضه شده و مشتریان می‌توانند از بین دو نوع رینگ ۲۰ اینچی، یکی را انتخاب کنند.

باتوجه به اینکه بهمن موتور دیگنیتی را با قیمت ۷۴۵ میلیون تومان عرضه کرده بود، مدل خاص‌تر این شرکت با قیمتی پایینتر از ۷۰۰ میلیون باعث شگفتی شده است. خریداری پلت‌فرم و پایه فیدلیتی از برند مادر و همچنین درصد داخلی سازی بالاتر نسبت به دیگنیتی، به عنوان دلایل قیمت پایین این مدل جدید ذکر شده است که البته درست است، اما همه ماجرا نیست.

به نظر می‌رسد که گروه بهمن؛ منطق بازاریابی پیچیده تری را در این قیمتگذاری‌ها لحاظ کرده است. عدم کشش بازار خودرو ایران در قیمت‌های میلیاردی عرضه شده در ماه‌های اخیر و مجبور شدن خودروسازانی که مدل‌های چینی را مونتاژ می‌کنند به ارائه مشوق‌های فروش اقساطی، اقساط به شرط اسقاط با موعد بازپرداخت تا ۶۰ ماهه مانند مدیران خودرو و کرمان موتور باعث شده است تا گروه بهمن واقعگرایانه‌تر با بازار خودرو کشور برخورد کند.

چشم انداز کاهش بیشتر قیمت دلار باعث می‌شود تا قیمت‌های میلیاردی برای کراس اوور‌ها چینی مانند تیگو ۸ خیلی غیرمنطقی شده و به معادل دلاری ۸۰ هزار دلار و بالاتر نزدیک شود که عملا بدترین ویژگی‌های بازار خودرو کشور را عیان می‌کند و مردم ترجیح می‌دهند در صورت پرداخت یک میلیارد تومان و بالاتر برای خودرو‌های چینی، از مدل‌های برند اصلی ژاپنی و کره‌ای کم کارکرد استفاده کنند و آن‌ها را جایگزین خودرو‌های صفر چینی سازند. به خصوص اینکه مدل‌های چینی مونتاژی در ایران عمدتا زیر ۱۵ هزار دلار قیمت دارند و در مدل‌های گران به سختی به ۲۰ هزار دلار می‌رسند و قطعات آن‌ها هم با تعرفه ۱۰ تا ۳۵ درصد وارد کشور می‌شود که دلیلی دیگری بر قیمتگذاری غیرمنصفانه و ناشی از انحصار خودروسازان داخلی است.

بهمن موتور با عرضه یک شاسی بلند ۷ نفره به قیمت پایینتر از ۷۰۰ میلیون تومان می‌تواند رقبای بی انصاف خود را به راحتی کنار بزند که خوشنام بودن در خدمات پس از فروش و برند معتبر هم به این امتیاز خواهد افزود. در واقع پیروزی زودهنگام بهمن موتور به دلیل بازاریابی دقیقتر و حرفه ای‌تر این شرکت است.

برای فیدلیتی امکاناتی نظیر صفحه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط (LDW)، رادار تشخیص نقاط کور (BSD)، سامانه کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC)، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو و… ذکر شده است. ورود بدون کلید به داخل کابین و استارت دکمه‌ای نیز از دیگر امکانات این مدل است که با دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های برقی به همراه گرمکن، رینگ ۲۰ اینچ در دو طرح، سیستم تهویه مطبوع، سانروف پانوراما، جلوآمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال TFT، چراغ‌های LED، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق توسط پا و … تکمیل شده است.

منبع: تحریریه
برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی