تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

چرا آزمون وکالت ظرفیت گذاری می‌شود؟

طی سال‌های اخیر و به دلیل انحصار موجود در جذب وکیل، تنها ۴درصد از داوطلبان آزمون وکالت موفق به قبولی می‌شوند. این موضوع باعث شده سرانه وکیل در کشور یک سوم سرانه میانگین جهانی باشد به طوری که حتی کشور‌هایی همچون لبنان، ترکیه، عراق از نظر تعداد وکیل وضعیت بهتری نسبت به ایران داشته باشند.

کد خبر: ۹۵۰۴۱
۱۶:۳۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

دلایل ظرفیت گذاری آزمون وکالت

دیدارنیوز ـ به دلیل مشکلات بوجود آمده در جذب وکیل، مجلس شورای اسلامی در گام اول و ذیل طرح اصلاح قانون مواد ۱و ۷ اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ با کسب وکار خواندن وکالت راه را برای اصلاحات بعدی این حوزه هموار کرد. پس از این اقدام مجلس، شورای رقابت نیز که وظیفه تشخیص مراجع صدور مجوز است، مهر تایید دوباره‌ای بر کسب وکار بود وکالت زده و نهاد وکالت را موظف به بارگذاری شرایط صدور مجوز در سامانه‌های مربوطه کرد؛ موضوعی که تا به امروز توسط متولیان صنف وکالت عملی نشده است. مجلس شورای اسلامی همچنین در طرحی که به عنوان تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار نامیده می‌شود به دنبال برچیدن همیشگی انحصار از وکالت است.

علاوه بر این از آنجایی که دو نفر از سه عضو شورا‌های تعیین ظرفیت استانی آزمون وکالت از مسئولین قوه قضائیه هستند، انتظار میرود طبق نظرات و گفته‌های آیت‌الله رئیسی مبنی بر افزایش تعداد وکیل عمل کرده و در آزمون آتی، جهش جدی در ظرفیت‌ها اعمال کنند.

برچسب ها: آزمون وکالت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی