تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

محسن لک، رئیس کمیته انتخابات حزب راه ملت شد

رئیس کمیته انتخابات حزب راه ملت، طی بیانیه‌ای، به شرح فلسفه وجودی احزاب پرداخت و نوشت: میرحسین موسوی در کنار اقتدار سیاسی خود، لطافت روحی هنرمندانه‌اش را بکار گرفت و جمله‌ای را برای همه‌ی بشریت معماری کرد و به یادگار گذاشت؛ «امید بذر هویت ماست.»

کد خبر: ۹۵۰۲۷
۱۵:۴۶ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

محسن لک، رئیس کمیته انتخابات حزب راه ملت شد

 

دیدارنیوز: محسن لک نوشت: یکی از کارکردهای واقعی و فلسفه وجودی احزاب سیاسی، کنش معقول و مناسب در قبال مسائل روز و حساس جامعه است. کنش سیاسی احزاب می‌تواند به‌صورت مخالفت، موافقت و یا بیطرفی فعال در موضوعات با ذکر دلایل آن باشد، چنانکه گاه میتواند جنبه‌ای آموزشی، یا آگاهی بخش به‌خود گیرد.

او ادامه داد: اگراحزاب نتوانند یا نخواهند تأثیر یا عکس العملی در قبال مسائل اصلی جامعه داشته باشند و بصورتی منفعلانه در انزوا و سکوت عمل سياسى را تعطیل نمایند، از فلسفه وجودی خود فاصله خواهند گرفت، البته در کشوری که نهادها و حتی نمادها توانسته‌اند به کارکردهایی بر ضد کارکرد اصلی و اولیه خود دست یابند ، چنین حالتی نیز چندان دور از ذهن نیست.

وی در مورد شعار معروف میرحسین موسوی افزود: میرحسین موسوی در کنار اقتدار سیاسی خود، لطافت روحی هنرمندانه‌اش را بکار گرفت و جمله‌ای را برای همه‌ی بشریت معماری کرد و به یادگار گذاشت؛

«امید بذر هویت ماست.»

رئیس کمیته انتخابات حزب راه ملت بیان کرد: «امید»پتانسیل آن را دارد که چون‌ سدّی شکوهمند در برابر زیاده خواهی‌های مخرب، بایستد و با تکیه بر بردباری آگاهانه‌ی مدنی در برابر نماد خشونت و ویرانگری و تخریب ؛ آرامش و حیات ونشاط و سرسبزی را برآورد.

لک اذعان کرد: چنانکه نا‌امیدی می‌تواند حلقه‌ی مضیّق اندک سالاریِ آراسته به قانون را، به قدری تنگ‌تر نماید که جز به کنار نشستن و به انتظار مرگ و نابودی ماندن هیچ عکس العملی توجیه پذیر نشود.

وی اظهار کرد: انتخابات پیش رو نیز در فضایی که هیچ علائم امیدوار کننده‌ای را بروز نمی داد، با کنش سیاسی از جانب برخی افراد و گروههای سیاسی روبرو گردید.

وی در مورد جایگاه اصلاح در ایران نوشت: ایران به عنوان آخرین کشوری در جهان که برای تغییر ، یک انقلاب را در کارنامه‌اش گنجاند، امروز به عنوان کشوری مورد مطالعه است که تمام همّتش را صرف می‌کند تا ادامه اصلاح و تغییراتش را از مسیر مسالمت آمیز دنبال کند.

او ادامه داد: فعالان سیاسی آگاه هستند؛ حزب راه ملت پس از دریافت مجوز تاسیس در سال ۹۷ تا زمان صدور مجوز فعالیت خود، به فعالیت‌های آموزشی و اجتماعی پرداخت و پس از صدور مجوز دیر هنگام فعالیت در اسفند ماه ۹۹، پس از صدور بیانیه آغاز فعالیت با اعلام آمادگی جهت همکاری و هماهنگی با جبهه اصلاحات ایران در اولین کنش سیاسی خود و بر اساس تحلیل‌ها و تصمیم شورای مرکزی با هدف ایجاد فرصت بیشتر برای طرح گفتمان اصلاح طلبی در انتخابات پیش‌رو دعوت از کاندیدای ریاست جمهوری برای حضور در عرصه انتخابات را در دستور کار قرار داد.

در ادامه و در فضای خاص کنونی کمیته‌ی انتخابات حزب راه ملت به ریاست مهندس محسن لک تشکیل گردید تا با «امید» از روزنه ای کوچک، بهره گیرد و بتواند با بیان گفتمان و طرح دیدگاههای خود در بازه زمانی انتخابات شاید پنجره ای از امید بگشاید و در عین حال بدون توجه به میزان احتمال پیروزی هریک از کاندیداها و در عین انتقادی که به مکانیسم تشخیص و احراز صلاحیت وارد است در صدد بیان معضلات و مشکلات جامعه و مطالبات و انتظاراتی است که ملت از رئیس جمهور آینده خواهند داشت باشد.

دیدگاه‌های ما تحت عنوان «برای دفاع از جمهوریت و آزادی باهمیم» تقدیم  ملت بزرگ ایران و همراهان عزیز می‌‌گردد.محسن لک، رئیس کمیته انتخابات حزب راه ملت شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی