تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

پزشکیان: شورای نگهبان به گلایه رهبری گوش نداد

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس با بیان اینکه «مقام معظم رهبری درباره‌ی بررسی صلاحیت‌ها گلایه کرد ولی گوش ندادند و گفتند همان است که بود»، گفت: بنده معتقدم اگر این مملکت بخواهد درست شود باید همه در صحنه حضور داشته باشند. حضور همه در صحنه با این روش امکان‌پذیر نیست.

کد خبر: ۹۴۹۹۱
۱۳:۵۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

پزشکیان: شورای نگهبان به گلایه رهبری گوش نداد

دیدارنیوز - متن کامل نطق آقای پزشکیان در مجلس را منتشر می‌کند که می‌توانید در ادامه بخوانید:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
سه موضوع مطرح شد، یک اینکه یکی از عزیزان گفتند بنده به شورای محترم نگهبان بی احترامی کردم. دوم اینکه گفتند چرا آیه قرآن خوانده‌ام، سوم هم اینکه گفتند دولت اصلاحات خراب کرد و شما هم می‌خواهید خراب کنید.

۱. آنچه من به شورای محترم نگهبان گفتم این بود که تشکر می‌کنم که صلاحیت من را احراز نکردند. تشکر کردن بی احترامی است؟! بعد هم خواهش کردم گیری که وجود دارد را اعلام کنید تا مردم بدانند. چرا این حرف را گفتم، دلیلش را در ادامه خواهم گفت.

۲. در رابطه با اینکه چرا قرآن خواندم، مشکل کشور ما و ما مسلمان‌ها این است که قرآن را گذاشتیم یک طرف و از خودمان داریم آیین‌نامه و دستورالعمل صادر می‌کنیم. اولاً این مطالبی که از قرآن بود در کتاب حق و باطل از دیدگاه قرآن برای شهید بهشتی است بروید بخوانید، شهید بهشتی می‌گوید اگر از تمام اسلام از من بپرسند می‌گویم حق و عدالت و انصاف. هر جا که دیدید حق و عدالت است، آن اسلام است. این حرف شهید بهشتی و کلی آیه و حدیث برای اثبات آن می‌آورد که هر جا بی انصافی دیدید بدانید که آن اسلام نیست و از اسلام به دور است. هر کسی قضاوت کند و ببیند بی انصافی کردند یعنی اسلامی عمل نکردند. خدا در آیات مختلف می‌فرماید که پیامبران را فرستادیم و به دستشان کتاب و میزان دادیم که بر اساس عدالت حکم کنند. کسی که حق و انصاف را مراعات نکند باید منتظر عذاب خدا باشد.

آنچه که ما از شورای محترم نگهبان انتظار داریم مراعات حق است و قضاوت بر اساس عدالت. در این مجلس و جاهای دیگر خیلی از شفافیت می‌گویند. بنده انتظاری که دارم شفافیت است، انتظاری بدی است؟! شما می‌دانید سوره‌ی الرحمن را کجا می‌خوانند، ما الرحمن را برای مرده‌ها می‌خوانیم. یک روزی که داشتم این سوره را گوش می‌دادم برق از سرم پرید، تمام زمین و خورشید و ستارگان و آسمان برای این است که در قضاوت طغیان نکنید و بر اساس عدالت حکم کنید. ما هنوز بلد نیستیم ابزار اندازه‌گیری درباره‌ی انسان‌ها را درست کنیم و بر اساس عدالت حکم کنیم و اگر هر کسی حرفی داشت بگوییم این میزان است و بر اساس این میزان حکم دادیم. ما بر اساس میزان حکم ندادیم. مقام معظم رهبری گلایه کرد ولی گوش ندادند و گفتند همان است که بود. حتی گلایه‌ی مقام معظم رهبری را نادیده گرفتند.

آن نفسی که باخودی یار چو خار آیدت/وان نفسی که بیخودی یار چه کار آیدت
آن نفسی که باخودی یار کناره می‌کند/وان نفسی که بیخودی باده یار آیدت
جمله بی‌قراریت از طلب قرار تست/طالب بی‌قرار شو تا که قرار آیدت

بنده معتقدم اگر این مملکت بخواهد درست شود باید همه در صحنه حضور داشته باشند. حضور همه در صحنه با این روش امکان‌پذیر نیست. به پیر و پیغمبر امکان‌پذیر نیست، باید یک تجدیدنظری در نوع قضاوت‌ها، اندازه‌گیری‌ها و شاخص‌ها شکل بگیرد. شاخص که دعوا ندارد. ما بلد نیستیم بر اساس شاخص و ترازو حکم کنیم. و این گلایه‌ای است که من از شورای محترم نگهبان دارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی