تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اوباما به مواضع "غیرقابل پذیرش" جمهوری‌خواهان تاخت

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه گفت که جمهوریخواهان مجبور به پذیرش مواضعی "غیرقابل پذیرش و غیرقابل قبول" در درون حزب خود شده‌اند.

کد خبر: ۹۴۹۵۹
۱۲:۳۴ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

اوباما به مواضع

دیدارنیوز - باراک اوباما در مصاحبه با اندرسون کوپر در شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که هرگز فکر نمی‌کرد "روحهای ‌سیاه" که در دو دوره ریاست جمهوری او در میان جمهوریخواهان شروع به برخاستن کرد، بعدا به قلب این حزب تبدیل شوند.

اوباما گفت: فکر می‌کردم آنقدر محافظ نهادی وجود دارد که حتی پس از انتخاب ترامپ، شما یک به اصطلاح تشکیلات جمهوریخواهی داشته باشید که بگوید "خب اگر کاخ سفید نگران مداخله روسیه نباشد، این یک مشکل است." یا اینکه بگوید "اگر ما رئیس جمهوری داشته باشیم که بگوید در تجمع نئونازی‌ها در شارلوتسویل آدم‌های خوبی در هر دو طرف وجود دارند، این یک مشکل است."

رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزود: اما ما ندیدیم که تشکیلات جمهوریخواهان بگوید که دست نگه دارید، وقت تمام است! در عوض این تشکیلات برای پذیرش بیانیه‌هایی که حتی پنج سال پیش یا یک دهه پیش هم غیر قابل پذیرش و غیر قابل قبول بود، ترسانده شد. ما باید نگران باشیم. وقتی یکی از احزاب سیاسی مهم ما برای پذیرش نوعی تفکر درباره دموکراسی ما تمایل نشان می‌دهد که اصلا قابل پذیرش نیست، جای نگرانی دارد.  

در حالیکه برخی از جمهوریخواهان در ابتدا از زیر بار مسوولیت آشوب شش ژانویه در کنگره از سوی طرفداران ترامپ طفره می‌رفتند، بسیاری از قانونگذاران بعدا از انتقادات و اظهاراتشان درباره ترامپ عقب نشستند.

اوباما در ادامه گفت: و سپس به طور ناگهانی، همه به صف برگشتند و متحد شدند. انتظار نداشتم آنقدر تعداد افرادی که بگویند "خب، از دست دادن جایگاهم برایم اهمیتی ندارد چون این خیلی مهم است، چون آمریکا خیلی مهم است و دموکراسی ما مهم است" کم باشد. ما چنین چیزی ندیدیم.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که هنوز امید دارد که ورق برگردد اما تاکید کرد که این اتفاق به صورت خودکار رخ نخواهد داد.
انتهای پیام


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی