تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

عدم ثبت‌نام در «سامانه املاک» به منزله خالی بودن ملک است

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مردم برای اینکه دچار مشکل نشوند، باید در سامانه املاک و اسکان مشخصات ملک خود را وارد کنند، در غیراین صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۹۴۹۲۷
۱۱:۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

کدام املاک مشمول مالیات می‌شوند

دیدارنیوز ـ محمود علیزاده با تأکید بر لزوم طراحی زیرساخت‌های لازم برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی گفت: برای اینکه مشخص شود یک فرد طی یک سال چند واحد مسکونی و زمین معامله کرده باید زیرساخت‌هایی را فراهم کرد.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، قانون پایانه فروشگاهی را یکی از زیرساخت‌های مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد و افزود: با اجرای این قانون می‌توان معاملات کلیه افراد در حوزه حوزه مسکن و طلا و سکه و ارز را تشخیص داد.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارکرد: نسبت به هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن این قانون، خریده شده باشد و بعد به فروش رفته باشد اقدام به دریافت مالیات می‌کنیم و خانه‌هایی که قبل از طراحی این قانون خریده شده باشند مشمول این موضوع نمی‌شود.

علیزاده یادآور شد: کسانی هم که چند واحد مسکونی خریداری کرده و آن‌ها را اجاره داده باشد، مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه اصابت این طرح‌ها صرفاً به بخش سوداگری است، گفت: اصابت این نوع مالیات به کسانی است که زیر یک سال اقدام به خرید و فروش می‌کنند که البته هنوز مکانیزم و زیرساخت‌های جزئی برای این کار طراحی نشده است.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی تأکیدکرد: مردم برای اینکه دچار مشکلی نشوند باید وارد این سامانه شوند و مشخصات ملک خود و کد پستی را وارد کنند در غیراین صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه و کاربر تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد البته این افراد می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات خود به اداره مالیات وضعیت خود را مشخص کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
الحمدالله داریم به کومونیستی کره شمالی یواش یواش و بی صدا نزدیک میشیم. بیچاره اون پیرمرد و افراد مسن و قدیمی که استفاده از نت رو بلد نیستن و اصلا خبر از این مسخره بازی ها ندارن
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی