تیتر امروز

قفل تاریخی بر سر راه بخش صنعتی/ تهران؛ شهری برای همه یا منافع گروه‌های خاص؟/ بررسی CFT، سیگنالی مثبت به جهان
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

قفل تاریخی بر سر راه بخش صنعتی/ تهران؛ شهری برای همه یا منافع گروه‌های خاص؟/ بررسی CFT، سیگنالی مثبت به جهان

این بیست و پنجمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
خشم عمومی مردم و سقوط دولت نپال/ حمله به قطر با مشارکت کشورهای عربی!/ حمله روسیه به لهستان؛ اعلان جنگ به ناتو؟
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خشم عمومی مردم و سقوط دولت نپال/ حمله به قطر با مشارکت کشورهای عربی!/ حمله روسیه به لهستان؛ اعلان جنگ به ناتو؟

این صد و پانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جنگ‌های شناختی؛ آیا ایران وارد این نوع جنگ شده است؟
گفت‌وگوی دیدار در برنامه "میهمان من" با یک کارشناس مسایل بین الملل

جنگ‌های شناختی؛ آیا ایران وارد این نوع جنگ شده است؟

در یکی دیگر از برنامه‌های میهمان من دیدارنیوز، با علی ودایع، مدرس دانشگاه و کارشناس بین الملل درباره جنگ‌های شناختی صحبت کردیم. آیا کشورمان ایران وارد این نوع جنگ شده است؟

انتقاد شدید از برند معتبر فرانسوی به دلیل سرقت طرح چفیه فلسطینی‌ها

یکی از معتبرترین برند‌های پوشاک جهان به دلیل فروش یک روسری که طراحی آن به‌شدت متأثر از کوفیه (چفیه) سنتی فلسطین - نمادی از ملی‌گرایی فلسطین - است، مورد انتقاد‌های تندی قرار گرفته است.

کد خبر: ۹۴۸۳۷
۱۵:۴۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

برند معروف فرانسوی و چفیه فلسطینی

دیدارنیوز ـ یکی از محصولات جدید لویی ویتون هفته گذشته، به دنبال واکنش شدید علیه آن که حاشیه و طرحی شبیه چفیه داشت، بدون هیچ توضیحی از وبسایت این خانه مد معروف فرانسه پاک شد.

لویی ویتون روسری‌ای به ارزش ۷۰۵ دلار را به دلیل اینکه از یکی از پوشش‌های رایج در فرهنگ فلسطین در طراحی آن استفاده کرده بود، از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد.

مردم در شبکه‌های اجتماعی طراح این روسری را به تصرف فرهنگی متهم کردند و فروش آن به قیمت ۷۰۵ دلار را در حالی که کالای سنتی ساخته‌شده در فلسطین کمتر از ۵ درصد آن است، مورد انتقاد قرار دادند.

از این برند همچنین به دلیل تغییر رنگ‌های سیاه و سفید سنتی روسری به آبی و سفید – رنگ‌های پرچم اسرائیل - و رونمایی از محصول جدید خود پس از آخرین دور حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه، انتقاد‌های بسیاری شده است.

لویی ویتون این روسری را اینگونه توصیف کرده بود که در طراحی آن از چفیه سنتی الهام گرفته و با لوگوی این خانه مد تزئین شده است.

این برند لوکس تجاری این روسری را با استفاده از تکنیک بافت ژاکارد تولید کرده است که در آن از پنبه، پشم و ابریشم استفاده می‌شود.

این پوشش در جهان عرب رواج دارد و در برخی محافل نمادی از ملی‌گرایی فلسطین تلقی می‌شود.

دایت پرادا (Diet Prada) فعال حوزه مد که صفحه اینستاگرامش بالای ۷/۲ میلیون دنبال‌کننده دارد، با طرح این سرقت مشکل ایجاد کرد. پرادا به دلیل درگیری‌های مرگبار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها که منجر به کشته شدن صد‌ها نفر و ویران شدن بخش‌هایی از نواحی فقیر غزه شده بود، زمان رونمایی از این محصول را زیر سوال برد.

پرادا می‌نویسد: موضع لویی ویتون در سیاست بی‌طرفانه است، اما آن‌ها یک چفیه ۷۰۵ دلاری را با لوگوی خود تزئین می‌کنند، پوششی که درواقع سرپوش سنتی عرب است و به نماد ملی‌گرایی فلسطین تبدیل شده است.

نیاهاد عواد، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی - آمریکایی (CAIR) به NBC گفت: زمان رونمایی از این محصول وحشتناک است؛ خانواده‌ها از بین رفته‌اند، صد‌ها نفر کشته شده و هزاران نفر در خشونت وحشیانه علیه جمعیت اسیر در غزه مجروح شده‌اند.

او ادامه می‌دهد: چفیه برای ما فلسطینی‌ها بسیار عزیز و محترم است و اینکه آن را بدون اجازه برای منافع مالی خود تصاحب کرده‌اند، خصوصاً در این زمان حساس، بسیار توهین‌آمیز است.

نمایندگان لویی ویتون پیام‌های متعددی را که به دنبال پاسخ این کمپانی بودند، جواب ندادند، اگرچه این چفیه از سایت این برند پاک شده است.

منابع: middleeastmonitor, nbcnews

ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۲ شهريور
امروز شنبه ۲۲ شهريور
امروز شنبه ۲۲ شهريور
امروز شنبه ۲۲ شهريور