تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

علی اکبر محتشمی‌پور که بود؟ + بیوگرافی

علی اکبر محتشمی‌پور روحانی اصلاح طلب که صبح امروز درگذشت وزیر کشور کابینه دولت مهندس میرحسین موسوی بود.

کد خبر: ۹۴۷۵۴
۱۲:۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

علی اکبر محتشمی‌پور که بود؟

دیدارنیوز - سید علی اکبر محتشمی پور سال ۱۳۲۵ در خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد. او تحصیلات خود را در مدرسه علوی به پایان برد و سپس برای تحصیل علوم دینی، از سال ۱۳۴۰ در حوزه‌های علمیه تهران، قم و نجف به تحصیل اشتغال داشت.

محتشمی پور، سیاست‌مدار و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز بود. او وزیر کشور کابینه دوم میر حسین موسوی، نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی بود.

زندگینامه سید علی اکبر محتشمی پور

به نقل از ویکی پدیا، او در خانواده‌ای از سادات در شهر تهران متولد گردید. تحصیلات خود را در مدرسه علوی به پایان برد و سپس برای تحصیل علوم دینی، از سال ۱۳۴۰ در حوزه‌های علمیه تهران، قم و نجف به تحصیل اشتغال داشت.

بهزاد نبوی به همراه علی اکبر محتشمی از جمله پیشروان حرکت اصلاح طلبی در ایران بودند که در انتخابات مجلس سال ۱۹۹۲ توسط شورای نگهبان از شرکت در انتخابات منع شدند.

او در حادثه تروری نافرجام، (به وسیله انفجار بمب کار گذاشته شده در بسته پستی) از ناحیه چشم، گوش و هر دو دست آسیب دیده‌است

علی اکبر محتشمی پور فعال سیاسی اصلاح طلب مدتی است با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و اخبار منتشره حکایت از وخامت حال او دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی