تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

هشدار به مولفان کتاب‌های درسی/ همکاری با ناشران کمک‌آموزشی و کتاب‌های کنکور ممنوع

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: همکاری مولفان کتاب‌های درسی و کارکنان این سازمان با ناشران کتاب‌های کمک‌آموزشی و کنکور ممنوع است.

کد خبر: ۹۴۷۴۳
۱۱:۵۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

هشدار به مولفان کتاب‌های درسی

دیدارنیوز ـ حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که آیا همکاری مولفان کتاب‌های درسی با ناشران کمک‌آموزشی مجاز است، چراکه برای نمونه، مولف کتاب درسی منطق پایه دهم شاخه انسانی در بخش خصوصی اقدام به چاپ کتاب کمک‌آموزشی برای همان کتاب کرده است، اظهار کرد: بنده اصولی را برای مدیریتم در این سازمان مطرح کردم و یکی از آن موارد همین نکته بود که مولفان کتاب‌های درسی و کارشناسان گروه‌های آموزشی حق ندارند بیرون از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با شرکت‌های تولیدکننده کتاب‌های کمک‌آموزشی و کتاب‌هایی که در کنکور استفاده می‌شود، همکاری کنند.

وی افزود: اگر بنده مطلع شوم فردی خلاف این موضوع عمل کرده است، قانونی برخورد می‌کنم و فرد باید همکاری با بخش خصوصی یا سازمان پژوهش را انتخاب کند. همین موضع‌گیری را قبل از بنده آقای محمدیان (ریاست قبلی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) داشتند؛ بنابراین فرض بنده این است که کارشناسان به این موضوع عمل می‌کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: همین موردی که اشاره کردید، بررسی می‌کنیم و اگر خلاف موضع ما عمل شده باشد، یعنی کارشناسی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ناشران بخش خصوصی همکاری کند، با او برخورد می‌کنیم.

ملکی درباره اینکه آیا از مولفان کتاب‌های کمک‌درسی تعهدات رسمی و قانونی مبنی بر ممنوعیت همکاری با بخش خصوصی اخذ می‌شود، متذکر شد: تعهدی از مولفان نگرفته‌ایم، اما این موضوع جزو ضرورت‌های عقلانی آموزشی محسوب می‌شود. چون تعارض منافع پیش می‌آید. فردی که کتاب درسی تالیف و بیرون هم کتاب کمک‌آموزشی ارائه می‌کند، طبیعتا بحث تعارض منافع پیش می‌آید و با آن کاملا برخورد می‌کنیم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: کتاب درسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی