تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

خطر بروز پیک پنجم کرونا در کشور/ واکسیناسیون به معنای عدم ابتلا به کرونا نیست

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: استعداد بروز پیک‌های بعدی بیماری تا افزایش پوشش واکسیناسیون و عدم گسترش پروتکل‌های بهداشتی همچنان هست به ویژه آنکه هنوز نگرانی درباره واریانت‌های جدید بیماری وجود دارد.

کد خبر: ۹۴۶۱۶
۱۱:۳۹ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

خطر بروز پیک پنجم کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر حمید سوری رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به کاهش پیک چهارم کرونا گفت: مدیریت ما در پیک چهارم اپیدمی کرونا نسبت به کشور‌هایی که درگیر واریانت بریتانیایی بودند، موفق‌تر بوده است.

او گفت: درست است که حتی یک مورد مرگ ناشی از کرونا هم برای ما زیاد است، اما نسبت به کشور‌هایی که مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز را به خاطر واریانت انگلیسی تجربه کردند، سهم مرگ خیلی پایین‌تری داشتیم.

به گفته دکتر سوری، علت این توفیق، اول افزایش تجربه کادر درمان و دوم به دلیل تاکید بیشتر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

پیش‌بینی شرایط در روز‌های آتی

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا درباره پیش‌بینی شرایط بیماری در روز‌های آتی اظهار کرد: اکنون شرایط اپیدمی تابع چند نکته مهم است. بخشی از آن بستگی به سیاست‌گذاری‌ها و ساده‌انگاری در رعایت برخی از آن‌ها همچون آزاد گذاشتن سفرها، عدم رعایت پروتکل‌ها، افزایش پوشش واکسیناسیون، شنایایی طغیان‌های جدید بیماری با واریانت‌های جدید و... دارد و بخشی دیگر نیز مستقیما وابسته به رفتار مردم است.

سوری تاکید کرد: نباید فراموش کنیم تعداد مرگ‌های روزانه ناشی از کرونا چقدر است و باید بدانیم حتی اگر واکسن تزریق کرده باشیم، به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست. بلکه احتمال مرگ و بستری در صورت ابتلا کاهش می‌یابد؛ بنابراین باید رعایت‌ها ادامه داشته باشد.

وضعیت کرونا در روز‌های نزدیک انتخابات

سوری درباره وضعیت بیماری در روز‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن تصریح کرد: طبیعتا اگر موارد بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... صورت نگیرد، احتمال اینکه شاهد طغیان بیماری باشیم وجود دارد. همه چیز وابسته به رفتار ماست به طور کلی هر تجمعی می‌تواند خطرناک باشد، ولی هدف از رعایت نکات بهداشتی به حداقل رساندن خطرات است.

بروز پیک پنجم و نگرانی از واریانت‌های جدید

این اپیدمیولوژیست درباره زمان تغییر سوش غالب کشور از بریتانیایی به سایر جهش‌ها بیان کرد: موارد جهش جدید بیماری، چون عمدتا در مناطق مرزی رخ داده است بستگی به این دارد که سرعت انتشار بیماری با توجه به اقدامات بومی استان‌ها و سرعت عمل مدیریت آن‌ها چقدر باشد.

دکتر سوری تاکید کرد: باید بتوانیم سرعت انتشار بیماری را از کانون‌های آلودگی کاهش دهیم تا فرصت کافی برای مقابله با جهش‌ها ایجاد شود و برنامه‌ریزی‌ها توسط همه نهاد‌های استانی اجرایی شود تا تکثیر بیماری با ویروس‌های جهش یافته کندتر رخ دهد.

وی درباره احتمال بروز پیک پنجم کرونا اظهار کرد: استعداد بروز پیک‌های بعدی تا افزایش پوشش واکسیناسیون و عدم گسترش پروتکل‌های بهداشتی همچنان وجود دارد، به ویژه آنکه نگرانی درباره واریانت‌های جدید بیماری همچنان وجود دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی