تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
شهرداری شهرهای‌جهان درروز‌های بعداز کروناچه نقش‌هایی دارند؟

راهکار‌هایی برای رشد شهر‌ها در پساکرونا/ ۱۴۴ میلیون شغل جدید چگونه ایجاد می‌شود؟

بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ به شهر‌ها آسیب زیادی وارد کرده است، اما هنوز برای توسعه پایدارتر مناطق شهری فرصت عظیم سرمایه‌گذاری وجود دارد. پیش بینی می‌شود، رشد هوشمند اقلیمی به تولید ۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری کمک و تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند ۱۴۴ میلیون شغل جدید ایجاد کند.

کد خبر: ۹۴۵۰۳
۱۵:۵۲ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

راهکار‌هایی برای رشد شهر‌ها در پساکرونا

دیدارنیوز ـ نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، مدیریت ضایعات کم کربن، آب و حمل‌ونقل سبز، فرصت‌های تریلیون دلاری و شغل ایجاد و از این طریق به اقتصاد ضعیف کمک خواهند کرد. شهر‌ها در سراسر جهان، هزینه زیادی برای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ متقبل و هزاران شهرداری با کاهش چشمگیر درآمد، برای ارائه خدمات اساسی با فشار بسیار زیادی مواجه شده‌اند. در بازار‌های نوظهور با منابع پراکنده نیز وضعیت مناسب نیست.

زمانی‌که دولت‌ها و سرمایه‌گذاران برای بهبودی تلاش می‌کنند، مقامات شهری در یک نقطه حساس قرار می‌گیرند و انتخاب‌هایی که امروز برای بهبودی انجام می‌دهند، در سال‌های آینده به‌عنوان دستور کار برنامه شهری قرار خواهد گرفت. گزارش موسسه مالی بین‌المللی با عنوان راه‌اندازی مجدد سبز برای بازار‌های نوظهور (A Green Reboot for Emerging Markets) حاکی از آن است که چگونه شهر‌ها می‌توانند منابع خود را برای اطمینان، از محیط زندگی پاکتر، ایجاد شغل و برنامه‌ریزی اقتصاد محلی قوی اختصاص دهند.

نتایج در ۲۱ بازار در حال ظهور نشان می‌دهد که رشد هوشمندانه برنامه‌های آب‌وهوا باید در اولویت بهبودی قرار گیرند، زیرا می‌توانند تا هفت تریلیون دلار سرمایه‌گذاری ایجاد کنند و ۱۴۴ میلیون شغل جدید را تا سال ۲۰۳۰ به‌وجود آورند.

این اولین بررسی در نوع خود است و این چالش بزرگ به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری دوباره مطرح شده است. IFC (استاندارد جهانی برای تبادل اطلاعات در صنایع ساختمانی) همچنین دریافت که برنامه‌های رشد هوشمندانه آب‌وهوایی این امکان را دارند که با پرداخت سود سهام زیست‌محیطی برای مردم و سیستم‌های زیست‌محیطی در سراسر جهان از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا ۱.۵ میلیارد تن جلوگیری کنند.

اقدامات شهرداری کجا می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد؟

تصمیمات و سرمایه گذاری‌های متمرکز بر شهر در بخش مقاوم‌سازی انرژی در ساختمان‌ها، مدیریت پسماند شهری و آب و حمل‌ونقل شهری، تاثیرات قابل‌توجهی در محیط‌زیست و ایجاد شغل خواهد داشت.

مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، فرصت سرمایه‌گذاری ۱.۱ تریلیون دلاری و حدود ۲۵ میلیون شغل جدید را ایجاد خواهد کرد. این چالش گسترده است و هر ساله به بازسازی بخش‌های موجود ساختمان نیاز دارد. بااین‌حال، مقاوم‌سازی بازدهی خوبی دارد و گزارش وضعیت جهانی ساختمان و ساخت در سال ۲۰۲۰ نشان داد که پروژه‌های ساختمان سبز بالاترین میزان ایجاد شغل را به ازای هر دلار هزینه‌شده فراهم خواهند کرد. در برزیل، شورای ساختمان سبز به هفت شهرداری کمک می‌کند تا بیش از ۲۰۰ ساختمان عمومی را با روشنایی و گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) و همچنین تولید انرژی خورشیدی در محل مقاوم‌سازی کنند.

سرمایه‌گذاری درپسماند‌های شهری کم‌کربن و آب می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری ۲ تریلیون دلاری و بیش از ۲۳ میلیون شغل ایجاد کند. بیماری همه‌گیر بر نیاز شهر‌ها برای مدیریت خطرات عملیاتی مانند اختلالات زنجیره تامین تاکید کرده است. سرمایه‌گذاری سبز برای کاهش هزینه تامین مالی می‌تواند بر تقاضای فعلی وام‌های سرمایه در گردش و اطمینان از عملکرد مداوم تمرکز داشته باشد.

حمل‌ونقل سبز شهری فرصت سرمایه‌گذاری ۲.۷ تریلیون دلاری و امکان ایجاد بیش از ۵۳ میلیون شغل در بازار‌های نوظهور را دارد. شهر‌ها باید از راهبردی سه جانبه در برنامه‌ریزی حمل‌ونقل استفاده کنند. ابتدا با برنامه‌ریزی هوشمند به زمان و تعداد سفر‌های درون شهری توجه شود. دوم، با تمرکز بر بازگشایی ایمن در پساکرونا از طرح‌های حمل‌ونقل عمومی حمایت شود و سرانجام با استفاده از تغییرات نظارتی، بهره‌وری سوخت وسایل نقلیه در بخش خصوصی و عمومی بهبود یابد. شهر ماریوپول در اوکراین، بر روی اتوبوس‌های مدرن و سازگار با محیط‌زیست با ظرفیت مسافری سه برابر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

چه مواردی برای اجرای بازیابی سبز لازم است؟

اکثر شهر‌ها می‌توانند به منظور اجرای راهکار سبز برای بهبودی، از بودجه شهرداری از طریق مشارکت در بخش خصوصی استفاده کنند. این روش ترکیبی می‌تواند برای حل چالش‌های همیشگی شهری مانند آلودگی آب‌وهوا، ازدحام ترافیک، در دسترس‌بودن انرژی و آمادگی اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

شهر‌ها می‌توانند چهار اهرم عمل را در بازیابی‌های خود اجرا کنند که شامل برنامه‌ریزی شهری هوشمندانه و بلندمدت، مشارکت عمومی و خصوصی، مشوق‌های سیاستی برای جذب سرمایه‌های خصوصی و ابزار‌های مالی سبز هستند. موارد بعدی نقش کاتالیزوری خواهند داشت و اوراق قرضه شهرداری می‌تواند به‌عنوان اوراق قرضه سبز منتشر و با تعهدات زیست‌محیطی به سرمایه‌گذاران عرضه و منجر به شرایط مالی بهتر شود. پیش از این، محصولات جدید اوراق قرضه متمرکز بر انعطاف‌پذیری، پایداری و انتقال آب‌وهوا توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند.

همچنین راه‌حل‌های دیجیتالی خاص مانند سیستم‌های پرداخت دولت الکترونیکی وجود دارد که به شهرداری‌ها امکان می‌دهد خدمات سریع و کارآمد به شهروندان خود ارائه دهند. روی هم رفته، این ابزار‌ها به شهر‌ها این امکان را می‌دهند تا تحرک سریع‌تر و ایمن‌تری برای ساکنان خود فراهم و محیط‌های شهری قابل زیست و پایدار ایجاد کنند. IFC به شهر‌ها کمک می‌کند تا مداخلات سبز را ایجاد کنند، ذی‌نفعان را گرد هم آورد و فضای جمع‌آوری امور مالی بخش خصوصی را فراهم کنند.

بازسازی زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر شهری در زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ چالشی عظیم است. شهر‌های سراسر جهان با اولویت‌بندی پایداری محیط‌زیست می‌توانند اطمینان حاصل کنند که نسل‌های آینده از مزایای بازسازی سبز بهره خواهند برد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدیریت شهری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی