تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جزییات تصمیم‌های جدید حمایت از کسب و کار‌ها در سال ۱۴۰۰

ادامه پرداخت بیمه بیکاری به شاغلان بیکار شده و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا به دنبال تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب و کار‌ها در دستور کار ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قرار گرفت.

کد خبر: ۹۴۲۵۴
۱۴:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

 تصمیم‌های جدید حمایت از کسب و کار‌ها

دیدارنیوز ـ در دویست و بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اتخاذ تصمیم‌های جدید برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب و کارها، پیشنهاد ادامه حمایت از کسب و کار‌ها در سال ۱۴۰۰ در محور‌های مختلف مطرح شد.

این حمایت‌ها در سه بخش حمایت از شاغلان بیکار با تداوم پرداخت بیمه بیکاری، حمایت از خانوار‌ها با پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات ارزان و حمایت‌های مربوط به تامین اجتماعی، عوارض شهرداری و گاز و برق پیش بینی شده است.

پیش از این معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم گیری در خصوص تداوم پرداخت‌ها در جلسه کارگروه فرعی ستاد مقابله با کرونا خبر داده و گفته بود در خصوص ایجاد فرصت‌های بیشتر در حوزه بازپرداخت تسهیلات و حمایت در حوزه‌های مالیاتی و بیمه‌ای تصمیمات جدیدی گرفته شده که پس از تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.

علیرغم آثار و خسارت‌های سنگین ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور آن هم در شرایط تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی و با وجود محدودیت‌های مالی و درآمد‌های ارزی دولت تلاش کرده در حد بضاعت از صاحبان مشاغل و کسب و کارها، بنگاه‌های آسیب دیده و شاغلان بیکار شده از کرونا حمایت کند و این حمایت‌ها را در سال جاری ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش‌ها نزدیک به دو میلیون شغل در دوران کرونا دچار ریزش شدند که با پرداخت تسهیلات حمایتی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل مجددا به چرخه کار بازگشتند؛ همچنین ۷۳۰ هزار نفر به طور اختصاصی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که ۲۵۰ هزار نفر از آن‌ها همچنان در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

وزارت کار در مواجهه با کرونا و به منظور حفظ اشتغال و تداوم فعالیت کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، در ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۸ زیر رسته اعتباری اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان را در اختیار کسب و کار‌های آسیب دیده قرار داده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کسب وکار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی