تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...

چگونه خسارت بسته‌های پستی آسیب دیده را بگیریم؟

این روز‌ها با توجه به افزایش خرید‌ها و سفارش‌های اینترنتی به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا، شمار مشتریانی که مرسوله پستی‌شان آسیب دیده افزایش یافته است؛ پیگیری از شرکت پست به این نتیجه رسید که این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های پستی، شکایت و درخواست جبران خسارت کنند.

کد خبر: ۹۴۲۴۳
۱۳:۴۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

 خسارت بسته‌های پستی آسیب دیده

دیدارنیوز ـ مرسوله پستی شامل پاکت و بسته می‌شود؛ در گذشته که افراد به هم نامه می‌نوشتند، ترافیک نامه خیلی بیشتر از بسته و امانات بود که به‌عنوان هدیه و سوغات می‌فرستادند. اما در سال‌های گذشته اتفاقی که در کل دنیا هم افتاده این است که حجم پست‌نامه کمتر شده و بسته و امانت در حال افزایش است.

از سوی دیگر، در یک سال گذشته و با شیوع کرونا، شاهد افزایش مرسولات پستی بوده‌ایم و از آنجایی که حجم خرید اینترنتی مردم بالا رفته، مراکز پست استان با حجم زیادی از مرسولات برای توزیع مواجه شدند و فعالیت‌شان چند برابر شده و بار مضاعفی به دوش کارکنان پست گذاشته است.

شرکت ملی پست ایران بر اساس تعهدات سرویس‌های مختلف پستی موظف به ارسال و توزیع دقیق و به‌موقع مرسولات پستی است. به‌طوری‌که مرسولات به مقصد داخل کشور به‌طور متوسط در ۲۴ ساعت ارسال و توزیع می‌شوند و در شرایط خاصی مانند عدم حضور گیرنده در محل، این زمان به حداقل ۴۸ الی ۷۲ ساعت افزایش می‌یابد.

با وجود این، در شرایطی که مرسولات پستی در حال افزایش است، بار‌ها اتفاق افتاده که مشتری بسته‌ای دریافت کرده، دچار شکستی و پارگی شده و یا آسیب‌دیده است، در حالی که در صورت اعتراض مشتری، ممکن است با این جواب مواجه شود که حامل بسته، مسئولیتی در قبال آسیبی که به بسته وارد شده، ندارد.

در این زمینه، مدیرکل کیفیت و پاسخگویی به مشتریان شرکت ملی پست توضیح داد: برای شکایت‌های مشتریان سامانه‌هایی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین درگاه‌ها برای ثبت شکایت، سامانه eop.post.ir است که مشتری مراجعه و ثبت شکایت می‌کند و اگر محق باشد و مبلغ شکایت کمتر از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشد، شماره شبا گرفته شده و جبران خسارت انجام می‌شود.

محمد اخلاقی، خاطرنشان کرد: اگر مبلغ شکایت بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، شخص باید به نزدیک‌ترین واحد پستی مراجعه کند و با ثبت شکایت و انجام فرآیندی که حدود یک روز طول می‌کشد، اگر احراز شود که بسته شکسته یا متلاشی و دچار آسیب شده، ظرف ۴۸ ساعت شکایت جبران می‌شود. رسیدگی به این شکایات به صورت مستمر انجام می‌شود و در سال گذشته مبلغ بالایی برای جبران خسارات پرداخت کرده و سعی کردیم رضایت مشتری را جلب کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شرکت پست
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد