تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی آرمان شهر کودکان

پنل تخصصی با موضوع برنامه ریزی و اسکان شهری پاسخگوی نیاز کودکان در سمپوزیوم بین المللی آرمانشهر کودک با حضوردکتر محمد مهدی مظاهری، دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ایران برگزار شد

کد خبر: ۹۴۰۸۰
۱۶:۵۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی آرمان شهر کودکان

دیدارنیوز: پنل تخصصی با موضوع برنامه ریزی و اسکان شهری پاسخگوی نیاز کودکان در سمپوزیوم بین المللی آرمانشهر کودک با حضور کارشناسان کمیته ملی اسکان بشر برگزار گردید. در این پنل که در آن داگلاس راگان، مدیر واحد جوانان هبیتات (دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد)، دکتر غزال راهب رییس پژوهشکده معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن وساختمان و دکتر محسن کرمی، دبیر نشست‌های علمی دوشنبه‌های اسکان بشر و دبیرکل کمیته ملی حضور داشتند، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

محور اصلی پنل تخصصی کمیته ملی در این سمپوزیوم، برنامه ریزی شهری است. با این توضیح که تنها در دهه‌های اخیر بوده است که توجّه به "شهر مطلوب کودکان " در کانون مطالعات و تحقیقات قرار گرفته است، یعنی توجّه به این مسأله که شهرِ برآورنده‌ی نیاز‌های کودکان چگونه شهری است. به عبارت دیگر، شهری که در آن کودکان هم بتوانند نیاز‌های فیزولوژیک خود را به بهترین وجهی برآورده سازند، هم احساس امنیّت کنند، هم احساس کنند که بخش مهمّی از جسم و روان شهر خود هستند، هم عزّت نفس و سایر مطلوب‌های روان‌شناختیِ فردی و اجتماعی‌شان را حاصل‌شده بیابند، هم پاسخ درخوری به نیاز‌های زیبایی‌شناختی‌شان بیابند، و هم شرایط را برای زیست اخلاقی‌شان فراهم‌تر باشد.

گفتنی است برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعۀ اجتماعی و زیست‌محیطی اسکان بشر و دست‌یابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی و... درخور برای عموم است. هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیاز‌های توسعۀ شهری، رشد شهر‌ها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان. کمیته ملی اسکان بشر ایران نیز با تمرکز بر ۲۶ موضوع و بر اساس موافقت‌نامه‌ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده و بازوی کارشناسی دولت و نماینده جمهوری اسلامی ایران در مقر برنامه اسکان بشر ملل متحد است که هدف آن اجرای برنامه‌های فراگیر ملی و بین المللی حول محور توسعه پایدار شهری با رویکرد دانش و نوآوری است.

برچسب ها: حقوق کودکان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی