تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی بلاکچین تابستان ۱۴۰۰

نخستین کنفرانس علمی-بین‌المللی حوزه بلاکچین، اقتصاد و رمزارز‌ها در ایران با حضور استادان، اندیشمندان، فعالان و توسعه‌دهندگان و متخصصان این حوزه به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با همکاری و حمایت کمیسیون ملی یونسکو-ایران تابستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کد خبر: ۹۳۹۸۵
۱۲:۰۴ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

کنفرانس بین‌المللی بلاکچین

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو، امروزه فناوری بلاک‌چین (Blockchain) برخلاف آنچه اغلب تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به خصوص بخش تولید هوشمندرا نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد. این فناوری می‌تواند امکان انتقال مطمئن و معتبر داده‌ها و همچنین یک شبکه قابل ردیابی ناگسستنی را فراهم کند که این ویژگی‌ها تنها برای امور بانکی نیست، بلاکچین و رمزارز‌ها در حال ایجاد تغییر و تحول اساسی در بخش‌های مهم ازجمله اقتصاد است.

پیمان سرحدی رییس‌کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و رییس کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارز‌ها و اقتصاد جهانی، مهم‌تریناهداف برگزاری این کنفرانسرا ایجاد بستری مناسب برای همکاری و تبادل دانش اطلاعات و انتقال تجارب و دستاورد‌های علمی و عملی اساتید، نخبگان و پژوهشگران حوزه‌های نوآوری و فناوری بلاکچین بر پایه اقتصاد جهانی به‌ویژه در حوزه‌های بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، رمز ارز‌ها و همچنین ایجاد فضای مشترک برای ارائه راهکار‌های جامع و موثر بر پایه دانش و تحلیل فرصت‌های اقتصادی بر بستر ملی و جهانی برای مدیریت بهتر سازمان‌ها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این کنفرانس با سه محور (بلاکچین، علم و توسعه)، (کاربرد‌های بلاکچین در فناوری و صنایع) و (بلاکچین و اقتصاد بازار‌های مالی و بین‌المللی) قرار است تا در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ (۱۴ و ۱۵ مردادماه) برگزار شود، ضمن آن‌که در جریان برگزاری این کنفرانس پنل‌های تخصصی مرتبط با موضوع کنفرانس نیز تشکیل خواهد شد.

رییس باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با تاکید بر این‌که در جریان مقدمات برگزاری این کنفرانس نهاد‌های علمی و اجرایی بسیاری از این رویداد حمایت کردند، گفت: خوشبختانه این کنفرانس تحت حمایت‌های معنوی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

سرحدی ادامه داد: کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان دیگر حامیان اصلی این کنفرانس در این رویداد حضور خواهند داشت. ضمن آن‌که امید داریم با همت این مجموعه‌ها و تلاش تیم اجرایی و فنی کنفرانس بتوانیم گامی مثبت و علمی در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه نوین برداریم.

رییس نخستین کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارز‌ها و اقتصاد جهانی، تأکید کرد: حضور و سخنرانی صاحب‌نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی و برگزاری پنل‌های تخصصی، تبیین نقشه جامع راه در زمینه استفاده و فرآیند آشنایی با فناوری‌های بلاکچین، برگزاری میزگرد‌های علمی- تخصصی جهت بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با محور‌های کنفرانس و شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالان بخش‌های مختلف در حوزه بلاکچین، رمزارزها، اقتصاد ایران و جهان شامل دانشگاهیان، صاحب‌نظران، سیاستگذاران و مدیران، دانشجویان، سازمان‌های ذی‌ربط و علاقه‌مند بخشی از برنامه‌های مدون برگزاری این کنفرانس خواهد بود.

حجت‌الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران) و رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس در احکامی آقایان پیمان سرحدی را به‌عنوان رئیس کنفرانس و عضو شورای سیاستگذاری، سجاد برخورداری را به‌عنوان دبیر علمی و عضو شورای سیاست‌گذاری، امیر روشن‌بخش (معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو- ایران) را به سمت دبیر و عضو شورای سیاستگذاری، اباذر صالحی را به‌عنوان دبیر اجرایی و رسول شاهسونی را به سمت دبیر کمیته بین‌الملل منصوب کرد.

علاقه‌مندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت کنفرانس به نشانی http://unescoconf.ir یا https://unescotech.org/ ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های نوین علمی و فناوری و استارتآپی، ایجاد شبکه بین‌المللی در حوزه فناوری با رویکرد انتقال تجارب موفق، ارتباط با باشگاه‌های یونسکو مرتبط با حوزه فناوری و تکنولوژی و حضور در محافل بین‌المللی در عرصه فناوری به جهت تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی، از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی