تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز رهاسازی ۳۵ میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت که با هدف بازسازی ذخایر ارزشمند دریای خزر و بالا بردن مقدار صید ماهی‌گیران ۳۵ میلیون بچه ماهی خاویاری و استخوانی در رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود در غرب استان رها شد.

کد خبر: ۹۳۸۷۸
۱۵:۵۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

رهاسازی بچه ماهی در رودخانه‌های گلستان

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شیلات گلستان، سیدجواد قدس‌علوی اظهار داشت: بچه ماهیان کلمه و کپور با وزن نیم گرم و قره‌برون در اوزان ۲ تا سه گرمی با حضور جامعه صیادی و ساحل نشین استان روانه رودخانه‌های منتهی به دریای خزر شدند.

به گفته وی از مجموع ماهیان رها شده، ۱۲ میلیون قطعه کلمه و مابقی کپور و ماهی خاویاری قره برون بود.

قدس علوی تصریح کرد: هر ساله ده‌ها میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در ۳ مرکز بازسازی استان (۲ مرکز ماهیان استخوانی و ۱ مرکز ماهیان خاویاری) با هدف پایداری صید و جلوگیری از انقراض و حفاظت از ذخایر ارزشمند دریای خزر تکثیر می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به ضرورت همت عمومی برای حفظ ذخایر ژنتیکی دریای خزر گفت: ذخایر ژنتیکی دریای خزر یک سرمایه ملی مطرح است و تلاش برای حفاظت از این ذخایر و جلوگیری از صید غیرمجاز آن وظیفه همگانی به شمار می‌رود چرا که بسیاری از این گونه‌های ارزشمند به خصوص خاویاری منقرض شده یا در حال انقراض هستند.

وی گفت: در حال حاضر شرایط تکثیر طبیعی در رودخانه‌های استان فراهم نیست و به جای آن از تکثیر مصنوعی در مراکز بازسازی استفاده می‌شود که این اقدام تاثیر خوبی بر میزان صید استان داشته به طوری‌که امسال ۴۲۶ تن انواع ماهیان استخوانی در گلستان صید شد که ۱۸ درصد بیشتر از سال قبل است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی