تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تایید استخراج رمزارز در برخی سازمان‌های دولتی/ کشف ۷۲ هزار ماینر در ایران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: بعضی از سازمان و دستگاه‌ها در زمینه استخراج رمزارز فعالند که اخبار این سازمان‌ها را داریم و باید با آن‌ها برخورد شود.

کد خبر: ۹۳۸۳۱
۱۳:۳۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

رئیس پلیس اقتصادی  ناجا تایید استخراج رمزارز در برخی سازمان‌های دولتی

دیدارنیوز ـ سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره برخورد پلیس با استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها گفت: در مورد دستگاه‌های ماینر یا همان استخراج رمزارز‌ها باید بگویم که این دستگاه‌ها قاچاق هستند. علاوه بر آن، استفاده غیرمجاز آن‌ها از صنعت برق کشور را داریم که تبعات سوئی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد و قطع برق هم جزو این تبعات است. از این رو پلیس با این موارد برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای گسترش رمزارز‌ها در جهان و به تبع آن در کشورمان تاکنون نزدیک به ۷۲ هزار دستگاه ماینر در کشور کشف و ضبط شده است، گفت: از ابتدای امسال حدود ۳ هزار دستگاه ماینر کشف و ضبط شده که ما این موارد را به حوزه‌های مربوطه تحویل داده‌ایم و با متخلفان نیز برخورد شده است.

وی با بیان اینکه استخراج رمزارز‌ها در ۳ گروه خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی انجام می‌شود، گفت: پلیس با این موارد برخورد قانونی خواهد داشت و طی این مدت افرادی هم به دلیل ارتکاب همین اقدامات مجرمانه دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به قاچاق بودن دستگاه‌های ماینر گفت: دستگاه‌های استخراج رمزارز نو نیستند و به صورت دست دوم و به عنوان دستگاه خارج از استفاده وارد کشور می‌شوند. طبیعی است که چنین دستگاه‌هایی عمر مفید خود را طی کرده و عملکرد مثبتی ندارند. علاوه بر آن، هزینه‌بر هستند و برق بیشتری هم مصرف می‌کنند.

مقیمی با بیان اینکه بعضی از سازمان و دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعال هستند، گفت: ما اخبار این سازمان‌ها را داریم و باید با آن‌ها برخورد شود.

وی در مورد استخراج مجاز نیز گفت: بعضی‌ها مجوز گرفته‌اند، یعنی برقشان را هم خودشان تولید می‌کنند و برای تامین برق، باری به شبکه‌های سراسری وارد نمی‌کنند. این موارد در فضا‌هایی که ایجاد کرده‌اند در حال فعالیت هستند. پلیس با موارد غیرقانونی برخورد می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی