تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هواپیمای بدون بال با توانایی حمل ۴۰ مسافر!

یک استارتاپ آمریکایی، نوعی هواپیمای بدون بال طراحی کرده است که می‌تواند ۴۰ مسافر را با خود حمل کند.

کد خبر: ۹۳۷۳۷
۰۹:۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

هواپیمای بدون بال

دیدارنیوز ـ به نقل از آی‌ای، ما در آستانه دگرگونی تاکسی‌های پرنده و استارتاپ‌های برجسته‌ای مانند "لیلیوم" (Lilium) و "ولوکوپتر" (Volocopter) قرار داریم که آینده هواپیما‌های کوچک دو تا هفت نفره‌ای را به نمایش می‌گذارند که مسافران را به صورت ایمن و با سرعت به مقصد می‌رسانند.

یک استارتاپ واقع در نیویورک موسوم به "Kelekona" قصد دارد یک هواپیمای بزرگ با ظرفیت ۴۰ نفر برای سفر‌های طولانی بین شهری ارائه دهد.

طراحی جدید Kelekona، یک هواپیمای مدل "eVTOL" را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند ۴۰ مسافر یا ۴۵۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند. در وب‌سایت این استارتاپ آمده است که این هواپیمای جدید می‌تواند مسافت ۵۳۱ کیلومتر را تنها در یک ساعت طی کند. رویکرد این استارتاپ، حمل و نقل گسترده بیان شده است.

این زن بدون دست پیانو می‌زند و خلبانی می‌کند

این هواپیما به جای داشتن یک پهنای بال گسترده مانند هواپیمای "VoloConnect"، یک بدنه پهن و منحنی و همچنین برآافزا‌هایی در عقب دارد که به بلند شدن آن کمک می‌کنند.

از آنجا که هواپیمای شرکت Kelekona برای انجام دادن سفر‌های بین شهری خود، به یک بسته باتری بسیار سنگین نیاز دارد، در آن از باتری‌های قابل تعویض استفاده می‌شود و این بدان معناست که زمان چرخش باید به همان سرعت تعویض باتری، سوار شدن مسافران جدید یا بارگیری و بررسی سامانه‌های پرواز باشد.

در وب‌سایت Kelekona آمده است: ترکیبی از دوربین‌های استریو و رادار، امکان آگاهی از محیط تا مسافت ۱۰۰ مایل را برای هواپیما فراهم می‌کند تا بتواند به شناسایی هواپیما‌های ناشناخته، حمله پرندگان، ناهنجاری‌های هوایی و زیرساخت‌های ناشناخته فیزیکی بپردازد و از آن‌ها دوری کند.

شاید دو استارتاپ مشهور لیلیوم و ولوکوپتر، هواپیما‌های کوچکی را ارائه دهند. ولوکوپتر که قصد دارد خدمات تاکسی هوایی را طی دو سال آینده آغاز کند، هواپیما‌های دو تا پنج نفره را ابداع کرده و لیلیوم نیز اخیرا از طرح هفت نفره eVTOL رونمایی کرده است.

نزدیک‌ترین ایده به هواپیمای Kelekona، هواپیمای "Skybus" شرکت "GKN Aerospace" است که ۳۰ تا ۵۰ مسافر را برای مسافرت‌های درون شهری در خود جای می‌دهد. Skybus برخلاف Kelekona، دو بال بزرگ دارد که موجب می‌شود یافتن نقطه فرود در میان شهر برای آن دشوارتر باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی