تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آیا ممنوعیتی برای سفر در تعطیلات خردادماه وجود دارد؟

با وجود نزولی بودن روند کرونا،۱۳ شهر جنوبی و شرقی قرمز و خطر گسترش ویروس هندی از این شهر‌ها جدی است. در این شرایط سوال بسیاری این است که آیا ممنوعیت سفر در خردادماه وجود دارد؟

کد خبر: ۹۳۷۱۹
۱۷:۴۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

ممنوعیت برای سفر در تعطیلات خردادماه

دیدارنیوز ـ برخی علاقه‌مندان سفر هر ساله با نزدیک شدن به تعطیلات نیمه خرداد، شروع به برنامه ریزی برای سفر می‌کنند؛ اما یکی دو سال است که کرونا همه برنامه‌ها را بهم ریخته است. طبق اعلام وزارت بهداشت، درحال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. سخنگوی ستاد ملی کرونا با هدف کنترل بیشتر ویروس، از بررسی پیشنهادی برای ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داده است.

به نظر می‌رسد همچون تعطیلات گذشته ممنوعیت سفر وجود نداشته باشد، علیرضا رئیسی روز شنبه هشتم خرداد بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه (۱۲ خرداد) تا ۱۲ ظهر دوشنبه (۱۷خرداد) ممنوع است. این مصوبه در سراسر کشور اجرا می‌شود و ربطی به رنگ بندی شهر‌ها ندارد و برای متخلفان نیز جرایمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین استانی در شهر‌های قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و در شهر‌ها و مناطق نارنجی و زرد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: امیدواریم مردم در این روز‌های سخت همچنان همکاری کنند و با سفر و تردد کمتر بین استانی در کنترل اپیدمی موثر باشند و مطمئن هستیم که مردم مثل همیشه همکاری و حمایت خواهند داشت.

با قرار گرفتن تاسیسات گردشگری در گروه یک مشاغل، امکان تعطیلی آن‌ها وجود ندارد؛ مسئولان گردشگری همواره با اشاره به این که تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، می‌گویند هتل‌ها و دیگر مراکز گردشگری به دلیل سفر‌های ضروری باید باز باشد. همچنین نظارت جدی و مداوم بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری، احتمال انتشار ویروس را کاهش می‌دهد.

محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیش از این با بیان اینکه گردشگری به واسطه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجامع مختلف پذیرش مسافر عامل شیوع ویروس کرونا نیست افزود: باید تلاش کنیم که گردشگری ایمن و سلامت محور را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور توسعه دهیم.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معتقدیم با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی فعالان بخش گردشگری این بخش کمترین نقش را در شیوع ویروس کرونا دارد.

حرمت الله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز معتقد است که شیوع کرونا در بسیاری از استان‌ها از شهر‌هایی که شهر گردشگر پذیر نیستند، آغاز می‌شود و پس از آن به دلیل همه گیری، تمام استان را فرا می‌گیرد این نشان می‌دهد گردشگر سبب شیوع کرونا نشده بلکه عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بین ساکنان شهر سبب شیوع بیشتر شده است.

تجربه گردشگری در دوران شیوع کرونا نشان داده، سفر ایمن، منجر به شیوع کرونا نمی‌شود، اما در دید و بازدید و سفر به خانه دوستان و اقوام بدون رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی کرونا منتقل می‌شود.

حالا باید دید پس از پایان تعطیلات خردادماه ایران موج دیگری از ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند یا خیر؟

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی