تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

صفر تا صد بیت کوین به زبان ساده

در دنیای امروز بیشترین ارزی که راجع به آن صحبت می‌شود، چیزی جز بیت کوین نیست، اما هنوز هم برای بسیاری از افراد این ارز شبیه یک معما باقی مانده است.

کد خبر: ۹۳۶۵۰
۱۳:۴۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

صفر تا صد بیت کوین به زبان ساده

دیدارنیوز ـ بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می‌دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند.

بیت کویین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است. اما این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارز سنتی دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” ساخته شد. این شخص مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن در مورد چگونگی کار بیت کوین توضیحاتی را ارائه داد. او تنها یک سال بعداز آن شروع به معامله با این ارز و استخراج آن نمود.

دلیل جذب افراد به ارز‌های دیجیتال، نبود واسطه‌ها و بانک‌ها با هزینه‌های سنگین است. از آنجا که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما همان چیزی است که در معاملات استفاده می‌شود.

چگونه بیت کوین بخریم؟

می‌توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید یا می‌توانید آن را با کارت‌های نقدی، اعتباری و نقل و انتقال سیم خریداری کنید. اما ابتدا باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. این حساب فقط مکانی برای ذخیره بیت کوین‌های شماست، دقیقاً مانند کیف پول کارت‌های اعتباری و اعتباری خود را نگه می‌دارد.

استخراج ارز دیجیتال به چه معناست؟

استخراج ارزدیجیتال مانند حفاری برای طلا به صورت آنلاین است. از این رو به همین دلیل به آن MINE گفته می‌شود. دولت تصمیم می‌گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول کاغذی را انجام دهد، اما بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد و به هر کسی امکان می‌دهد تا استخراج را شروع کند.

ماینر‌های بیت کوین برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می‌کنند (رایانه شما باید به درستی با ۶۴ صحیح ترکیب مناسب را پیدا کند) و در ازای حل صحیح حل آن‌ها تعداد مشخصی از ارز‌های دیجیتال‌ها را صادر می‌کند.

چگونه می‌توانید از بیت کوین استفاده کنید؟

بسیاری از افراد از ارز دیجیتال برای خرید چیز‌هایی در Dark web استفاده می‌کنند. اما دور از انتظار نیست که دنیای دیجیتال این ارز‌ها را در زندگی عادی افراد به عنوان مثال خرید بیمه‌های اتومبیل، خرید بلیط و ... عادی سازد. بعید نیست که به زودی با پیشرفت تکنولوژی، هنگام خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو از یک سامانه خرید آنلاین بیمه، حق بیمه خود را با ارز‌های دیجیتال بپردازید.

لجر: یک کیف پول امن برای ارز دیجیتال

لجر یک شرکت امنیتی بیت کوین است که طیف وسیعی از دستگاه‌های ذخیره سازی بیت کوین را ارائه می‌دهد.

TREZOR گزینه دیگری است. این کیف پول سخت افزاری اصلی است که برای ایمن سازی بیت کوین ساخته شده است. این کلید‌های خصوصی Bitcoin شما را بصورت آفلاین تولید می‌کنند. البته کیف پول‌های آنلاین با امنیت بالا نظیر تراست ولت نیز در این عرصه وجود دارد.

خرید و هولد (نگه داشت) بیت کوین چگونه است؟

خرید ارز دیجیتال و نگه داشت آن، رایج‌ترین شکل “سرمایه گذاری” است. مانند همه سرمایه گذاری‌ها، شما هرگز نباید بیش از آنچه مایل هستید و قادر به از دست دادن هستید، سرمایه گذاری کنید.

مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید: حتماً فقط از صرافی‌هایی استفاده کنید که شهرت خود را ثابت کرده اند.

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید که تمام Bitcoin‌های خود را در یک بازه زمانی کوتاه خریداری نکنید. در عوض از روش میانگین هزینه استفاده کنید: مبلغ ثابت را هر ماه، هفته یا حتی روز در طول سال بخرید. این راهکار تضمین می‌کند که بیشترین قیمت بیت کوین را هنگام افزایش، تجربه کنید و وقتی که قیمت آن پایین است، خرید داشته باشید.

اتریوم؛ رقیب جدی بیت کوین

اگرچه مشهورترین ارز اینترنتی بیت‌کوین است؛ اما این Cryptocurrency تنها ارز رمزنگاری نیست. نگاهی به بازیگر مهم این عرصه یعنی اتریوم داریم. برخلاف bitcoin، اتریوم فقط می‌تواند از طریق شبکه خود یعنی اتریوم کار کند. مقدار محدودی از این ارز وجود دارد، که در سال ۲۰۱۴ “پیش فروش” آن‌ها ایجاد شده است. در این مدت ۶۰ میلیون نفرآن را خریداری کرده‌اند.

اتریوم لزوماً برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده است و می‌تواند توسط توسعه دهندگان برنامه به عنوان ارز در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گیرد. این مورد برای مواردی مانند اجاره خودرو و سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

تردید‌های خرید ارز‌های دیجیتال مخصوصا BITCOIN

آیا ارز دیجیتال بخریم؟

بیت کوین به دلیل ناشناس بودن نسبی – که امکان خرید قانونی را فراهم می‌کند – به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. اما می‌تواند برای خرید‌های قانونی و روزانه نظیر بلیط هواپیما یا بیمه نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ارز‌های دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی سرمایه گذاری است پس اگر روحیه ریسک‌پذیر دارید، خرید این ارز دیجیتال و بهره بردن از منافع آن توصیه می‌شود. شاید روزی بتوان در ایران نیز با ارز‌های دیجیتال خرید‌های روزمره نظیر بیمه را انجام داد.

منبع محتوا: سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارز دیجیتال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی