تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

متوسط دریافتی بازنشستگان روستایی به ۷۰۰ هزار تومان رسید

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: حداقل و حداکثر دریافتی بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با توجه به سطوح درآمدی مختلف، متفاوت است، اما متوسط دریافتی بعد از همسان سازی حقوق‌ها به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر: ۹۳۶۴۱
۱۳:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

 دریافتی بازنشستگان روستایی

دیدارنیوز ـ علی شیرکانی در نشست خبری درباره نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای میان صندوق‌های بازنشستگی گفت: نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای در سال گذشته با مصوبه شورای عالی رفاه صورت پذیرفت و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی افزود: امروز مشکلی در این زمینه نداریم، هم در تامین اجتماعی و هم صندوق عشایری دستورالعمل‌های اجرایی صادر شده و نقل و انتقال در حال انجام است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان همسان سازی مستمری‌ها بود و بالاترین رضایت را شاهد بودیم اظهار کرد: همسان سازی عدالت محورانه انجام و از اول فروردین ۹۹ هم اعمال شد. به این ترتیب هرکسی در هرسطحی بازنشسته شده بود در سال ۹۹ به یک میزان حقوق دریافت می‌کنند و شخصی که ۱۲ سال قبل بازنشسته شده با کسی که دوسال قبل بازنشسته شده بود یک حقوق دریافت می‌کنند.

شیرکانی ادامه داد: حداقل و حداکثر دریافتی‌ها با توجه به سطوح درآمدی مختلف، متفاوت است، اما متوسط دریافتی بعد از همسان سازی به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. همسان سازی به این معناست که اگر افراد در سطح برابر باشند، ولی در سال‌های متفاوت بازنشسته شده باشند، حقوق مشابه دریافت کنند.

وی با اشاره به تهیه و ارسال آیین نامه جدید صندوق به سازمان برنامه و بودجه گفت: در آیین نامه بر اساس درجه افراد، مدلی طراحی شده و ساختار جدیدی است که اگر کار‌های اجرایی اش انجام و جایگزین آیین نامه فعلی شود بحث همسان سازی دیگر موضوعیت پیدا نمی‌کند و این دغدغه به طور کامل مرتفع می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی