تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

کودکان کدام استان‌ها لاغرتر و کوتاه قدتر هستند؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح نتایج سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۹۹ و انتظارات از استان‌ها در طرح سنجش ۱۴۰۰ پرداخت.

کد خبر: ۹۳۵۰۱
۱۵:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

کودکان کدام استان‌ها لاغرتر و کوتاه قدتر هستند؟

دیدارنیوز ـ دکتر سید جواد حسینی ضمن تشریح نتایج سنجش سال ۹۹ گفت: در ۶ استان خراسان شمالی، اصفهان، خراسان جنوبی، اردبیل، هرمزگان و کرمانشاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان بالای ۱۰۰ درصد محقق شد و هم چنین در ۱۲ استان لرستان، فارس، سمنان، کردستان، کرمان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، تهران و گلستان بیش از ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.

‏وی گفت: بر اساس نتایج سنجش سال گذشته میانگین کشوری سابقه آموزش قبل دبستان ۷۰.۱۴ بود و استان‌های مازندران، چهارمحال بختیاری و ایلام بیشترین سابقه آموزش قبل دبستان را داشتند و استان‌های قم، شهرستان‌های تهران و سیستان و بلوچستان کم‌ترین سابقه آموزش قبل دبستان را داشتند.

کمترین و بیشترین درصد خویشاوندی والدین در استان‌های کشور

‏معاون وزیر با بیان اینکه میانگین کشوری نداشتن بیمه پایه ۱۶.۲۹ درصد بود و استان‌های شهرستان‌های تهران، قم و البرز بیشترین درصد نداشتن بیمه پایه و استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و چهار محال بختیاری کم‌ترین درصد نداشتن بیمه را به خود اختصاص دادند، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر بیشترین درصد خویشاوندی والدین و استان‌های زنجان، گیلان و کردستان کم‌ترین درصد خویشاوندی والدین را داشتند و میانگین کشوری خویشاوندی والدین در کشور ۲۰.۹۸ درصد بود.

استان‌های دارای کمترین و بیشترین والدین بیسواد

‏حسینی در ادامه به سواد والدین اشاره کرد و گفت: میانگین کشوری بی سوادی مادر ۴ درصد و بی سوادی پدر ۳.۰۵ بود و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی بیشترین درصد بی سوادی مادر و استان‌های یزد، مازندران، شهر تهران کم‌ترین درصد بی سوادی مادر داشتند.

وی افزود: ‏هم چنین استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، کرمان بیشترین درصد بی سوادی پدر و استان‌های مازندران، گیلان و شهر تهران کم‌ترین درصد بی سوادی پدر را به خود اختصاص دادند.

کودکان کدام استان‌ها لاغرتر و کوتاه قدتر هستند؟

‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه میانگین کشوری کوتاهی قد شدید ۰.۵۶ درصد، میانگین کشوری لاغری شدید ۱.۴۷ درصد و میانگین کشوری چاقی ۶.۸۴ درصد بود اظهار کرد: براساس نتایج سنجش استان‌های کردستان، مازندران و سیستان و بلوچستان بیشترین درصد کوتاهی قد و استان‌های بوشهر، سمنان و مرکزی کم‌ترین کوتاهی قد را داشتند.

‏وی گفت: هم چنین استان‌های کردستان، هرمزگان و مازندران بیشترین درصد لاغری و استان‌های ایلام، خراسان شمالی و اردبیل کم‌ترین لاغری شدید داشتند.

‏وی افزود: استان‌های گیلان، شهرستان‌های تهران و کرمانشاه بیشترین درصد چاقی و کردستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان کم‌ترین درصد چاقی را داشتتند.

وضعیت واکسیناسیون کودکان در کشور

‏حسینی با بیان اینکه بر اساس نتایج سنجش میانگین کشوری واکسیناسیون نزده و یا ناقص ۱۴.۵۲ درصد بود، گفت: استان‌های لرستان، گیلان و هرمزگان بیشترین درصد ناقصی یا عدم واکسیناسیون و استان‌های سمنان، شهرستان‌های تهران و ایلام کم‌ترین درصد ناقصی یا عدم واکسیناسیون را داشتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ‏رئیس سازمان آموزش و پررورش استثنایی در ادامه به انتظارات و ضروریات برنامه سنجش ۱۴۰۰ از مدیران کل پرداخت و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی و مالی برنامه سنجش مدیران کل استان‌ها رئیس ستاد سنجش می‌باشند. مسئولیت تشکیل ستاد هماهنگی سنجش بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان می‌باشد و ستاد هماهنگی اجرای سنجش استان براساس دستورالعمل‌هایی که از سوی دبیرخانه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی سنجش (معاونت پیشگیری و تشخیص، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی) ابلاغ می‌شود، مسئولیت اجرای بهینه سنجش را بر عهده خواهد داشت.

‏حسینی ادامه داد: همکاری کامل با عوامل اجرایی برنامه سنجش با هدف رشد کمی و کیفی برنامه سنجش توسط ادارات کل انجام شود و در جهت افزایش مناطق تحت پوشش برنامه سنجش تلاش شود.

‏وی افزود: همچنین انتظار می‌رود در جهت ارزیابی کامل دانش آموزان عشایر و مناطق صعب العبور تلاش شود و تبلیغ و اطلاع رسانی سنجش در سطح استان باید به گونه‌ای صورت پذیرد که خانواده‌ها به ویژه مناطق محروم و دورافتاده از زمان و نحوه اجرای آن مطلع گردند.

معاون وزیر گفت: امکانات و تسهیلات پایگاه سنجش مناسب و در دسترس شامل دارا بودن فضای متناسب با درجه پایگاه، تجهیز سیستم سرمایشی، خط تلفن، اینترنت جهت اتصال به سامانه تشخیص (سنجش) و ثبت اطلاعات تامین شود و رابط استان با آموزش و پرورش جهت نصب دستگاه‌های pos قبل از شروع پایگاه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

‏وی افزود: هماهنگی‌های لازم با ستاد ثبت نام استان در جهت حل مشکل عدم هماهنگی سامانه ثبت نام دانش آموزی با شروع فعالیت پایگاه‌های سنجش و دیر فعال شدن ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در سامانه مربوطه و عدم ارجاع این نوآموزان در پایگاه‌های سنجش نیز انجام شود.

حسینی به نظارت بر مدارس دولتی و غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: مدیر مدرسه در سامانه تشخیص و سنجش جهت ارزیابی دانش آموزان دیر آموز یا دارای شکست تحصیلی نوبت گیری می‌کند، ولی به دنبال آن با صدور کارنامه‌های قبولی و نیاز به تلاش بیشتر به طور همزمان برای دانش آموز موجبات ایجاد سردرگمی برای خانواده‌ها جهت ثبت نام فرزندان خود در مدرسه را فراهم می‌کنند.

‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از ورود برخی از سازمان‌ها یا ارگان‌ها به پایگاه‌های سنجش بر اساس دستورالعمل اجرایی سنجش جلوگیری شود، بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با ستاد ثبت نام استان به طور کامل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اطلاعات آماری سنجش صیانت و حفاظت شود و از درخواست تغییر نتیجه جهش تحصیلی و تحت فشار قراردادن نیرو‌های تست تخصصی استان‌ها جلوگیری شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی