تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

رئیس پنتاگون: آمریکا "گزینه‌های تهاجمی" برای واکنش به حملات سایبری دارد

به دنبال حمله سایبری گسترده دیگری که گمان می‌رود توسط هکرهای روسی عامل هک "سولار ویندز" صورت گرفته است، رئیس پنتاگون تاکید کرد، آمریکا "گزینه‌های تهاجمی" برای پاسخ دادن به حملات سایبری دارد.

کد خبر: ۹۳۴۳۳
۱۲:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

رئیس پنتاگون: آمریکا

دیدارنیوز - لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان گفت: ما قابلیت انجام عملیات‌های تهاجمی را داریم. ما همچنین توانایی برجسته‌ای در دفاع از خودمان داریم و همواره در دورنمای نظامی خود دیدگاه دفاعی داریم.

وی بدون اشاره ویژه به حمله سایبری اخیر افزود: من تعدادی گزینه‌های تهاجمی دارم. ما همیشه گزینه‌های موثر و معتبر را حفظ خواهیم کرد.

نسخه کامل این مصاحبه لوید آستین با شبکه سی‌ان‌ان روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

این اظهارات لوید آستین پس از آن مطرح شدند که شرکت مایکروسافت گزارش داد که هکرهای عامل حمله سایبری به شبکه سولار ویندز یک حمله سایبری جهانی جدید علیه بیش از 150 نهاد دولتی راه انداخته‌اند.
این گروه هکری که مایکروسافت آن را با عنوان گروه "نوبلیوم" خطاب می‌کند، هفته گذشته 3000 آدرس ایمیل در سازمان‌های مختلف را که عمدتا در آمریکا بودند، هدف گرفت.  

گمان می‌رود که این هکرها جزو همان گروه هکرهای روسی عامل هک شبکه سولار ویندز هستند که دست‌کم 9 آژانس فدرال آمریکا و 100 شرکت را هدف گرفتند.

به گفته سخنگویان، شورای امنیت ملی کاخ سفید و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های آمریکا هر دو از این رویداد مطلع هستند.

سخنگوی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های آمریکا تاکید کرد که این نهاد با اف‌بی‌آی و آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا همکاری می‌کند تا به درک بهتری از مقیاس این رویداد و کمک به قربانیان بالقوه برسند.
آستین در پاسخ به سوالی درباره توانایی آمریکا برای پیش‌بینی و پیشگیری حملات سایبری آتی گفت:‌ این وظیفه من است که گزینه‌های تهاجمی را به سمع و نظر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسانم.
وی افزود: کار من این است که گزینه‌هایی را طراحی کنم تا رئیس جمهور بتواند در هنگام واکنش نشان دادن، از این گزینه‌ها استفاده کند. ما می‌خواهیم گزینه‌های خوب و مناسبی در اختیار رئیس جمهور قرار دهیم و این چیزی است که پنتاگون بر روی آن تمرکز کرده است.

آستین در این مصاحبه از دو برابر شدن تمرکز دولت آمریکا بر میدان جنگ سایبری خبر داد.
وی گفت: حوزه سایبری بسیار مهم است. این حوزه بخشی از فضای جنگ است. این حوزه بخشی از معماری است، چیزی که نه تنها باید به آن توجه کنیم، بلکه باید در آن مسلط باشیم.
لوید آستین تصریح کرد: مطمئنم که می‌توانیم به انجام آنچه که لازم است ادامه دهیم تا نه تنها رقابت کنیم، بلکه در این حوزه پیشتاز باشیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی