تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نخستین تماس تلفنی نمایندگان تجاری آمریکا و چین در دوران ریاست جمهوری بایدن

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، رهبران مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین امروز (پنج‌شنبه) نخستین تماس تلفنی‌شان را در دوران ریاست جمهوری جو بایدن برگزار کردند.

کد خبر: ۹۳۲۲۰
۱۱:۱۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

نخستین تماس تلفنی نمایندگان تجاری آمریکا و چین در دوران ریاست جمهوری بایدن

دیدارنیوز - به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای گفت: "کاترین تای"، نماینده تجاری آمریکا و "لیو هی"، معاون نخست وزیر چین گفت‌وگوی صریح، عمل گرا و سازنده‌ای داشتند.

در این بیانیه هیچ جزئیاتی درباره تحولات تجاری و یا اینکه آیا تعرفه‌های اعمال شده تحت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا لغو می‌شوند یا خیر، به اشتراک گذاشته نشده است.

با این حال وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: هر دو طرف با برگزاری مذاکرات بیشتر موافقت کردند و این تماس تلفنی را به عنوان "تماسی که از احترام متقابل برخوردار" بود، توصیف کردند. هر دو طرف معتقدند که توسعه تجارت دوجانبه بسیار حائز اهمیت است و آنها درباره مسائل مربوط به نگرانی مشترک تبادل نظر کرده و با ادامه رایزنی‌ها موافقت کردند.

دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای مجزا گفت: کاترین تای در مورد سیاست تجاری کارگر محور دولت بایدن و بررسی‌های کنونی‌اش از روابط تجاری آمریکا-چین صحبت و موضوعات نگران‌کننده را نیز مطرح کرد. کاترین تای به دنبال برگزاری مذاکرات بیشتر با لیو هی است.

 

در این بیانیه اشاره نشده که در این تماس تلفنی دقیقا چه نگرانی‌هایی مطرح شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: کاترین تای در این نشست مجازی با لیو هی درباره اهمیت روابط تجاری میان آمریکا و چین صحبت کرد.
 انتهای پیام


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی