تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

تردید بلینکن از واکنش ایران برای بازگشت و پایبندی به برجام

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی مواضع این کشور را درباره وضع فعلی مذاکرات احیای توافق هسته ای بیان کرد.

کد خبر: ۹۳۲۱۳
۱۰:۲۶ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

تردید بلینکن از واکنش ایران برای بازگشت و پایبندی به برجام

دیدارنیوز - به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که اخیرا برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی سفر کرده بود، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی ۱۲ این رژیم درباره احیای توافق هسته‌ای بر حمایت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از بازگشت به توافق هسته ای در صورت بازگشت ایران به پایبندی به توافق حمایت کرد. 

بلینکن گفت، «هنوز معلوم نیست»  که ایران آماده است اقدامات فراتر از توافقش را به حالت قبلی بازگرداند که پس از خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق انجام شدند. 

وزیر امور خارجه آمریکا در این راستا گفت: من فکر می کنم مدام شفاف سازی کرده ایم که هر یک از طرف ها باید چه کاری برای بازگشت به پایبندی به برجام[توافق هسته ای] انجام دهند، اما این که آیا ایران واقعا آماده انجام دادن آن چه باید برای بازگشت به پایبندی انجام دهد هست یا نه، هنوز بی پاسخ است. 

آنتونی بلینکن ضمن تایید اختلافاتی که میان آمریکا و اسرائیل در زمینه جلوگیری از آنچه  «دست یابی ایران به یک بمب هسته ای» عنوان شده، وجود دارد، تاکید کرد که کشورها در مقابله با چنین چشم اندازی، متحدند. 
او در این باره بیان کرد: ما در زمینه این هدف و این تعهد متحدیم. همچنین بر کسی پوشیده نیست که ما بر سر بهترین روش رسیدن به هدف  عدم دست یابی ایران به یک سلاح[اتمی] اختلافاتی داشته ایم. 

بر اساس این گزارش، اظهارات بلینکن درباره یکی بودن مواضع نهایی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران و تلاششان برای جلوگیری از آنچه دست یابی ایران به یک سلاح هسته ای عنوان شده است، در حالی مطرح می شود که مقام معظم رهبری کشورمان در فتوایی، تولید، نگه داری و به کارگیری تسلیحات هسته ای را حرام اعلام کرده اند.  مقامات ایران هم طبق فتوای ایشان، همواره تاکید کرده اند که برنامه هسته ای ایران اهدافی صلح آمیز را دنبال می کند. 
علاوه بر این، اظهارات بلینکن درباره احیای توافق هسته ای در پی این مطرح شده است که هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است. 

در این مذاکرات روند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته‌ای به حالت اولیه، مورد بررسی قرار می گیرد. 
دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین علیه ایران اعمال کرد. 

ایران خواستار لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می‌باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود. 


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی