تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سیسی: بایدن می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند

رئیس جمهور مصر پس از گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود تاکید کرد ، "بایدن درایت و تجربه‌هایی که دارد، می‌تواند راه‌حل‌هایی اساسی را برای تمامی مشکلات جهانی بیابد."

کد خبر: ۹۲۸۴۲
۱۲:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

سیسی: بایدن می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند

دیدارنیوز - به نقل از سایت ارم نیوز، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر با انتشار توییتی ضمن ابراز خرسندی از گفتگوی تلفنی که با جو بایدن، همتای آمریکایی خود داشت، نوشت: این گفتگو درباره تمامی موضوعات مهم دو کشور و منطقه و "صریح و صادقانه" بود.

سیسی در ادامه تاکید کرد: بایدن با درایت و تجربه‌هایی که دارد، می‌تواند راه‌حل‌هایی اساسی را برای تمامی مشکلات جهان بیابد.

رئیس جمهور مصر نوشت: "دوست دارم تاکید کنم بایدن از دیدی نافذ و تجربه‌ای ویژه همراه با واقع‌بینی در تمامی مسایل از جمله روابط دوجانبه برخوردار است و از نظر من او با درایت و تجربه‌اش می‌تواند راه‌حل‌هایی ریشه‌ای برای تمامی مشکلات و چالش‌های منطقه و جهان ایجاد کند، از خداوند می‌خواهم که او را در این تلاش‌هایش موفق گرداند."

او در تماسی تلفنی که روز دوشنبه از سوی بایدن دریافت کرد، آخرین تحولات مساله فلسطین، بحران سد النهضه اتیوپی و آخرین تحولات لیبی را بررسی کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا و سیسی درباره تثبیت آتش‌بس در غزه، کمک‌های بشردوستانه ضروری برای غزه و اقدامات بین‌المللی برای ازسرگیری بازسازی‌ها در غزه و همچنین آخرین تحولات مساله فلسطین و راه‌های احیای روند صلح در پی تحولات اخیر گفتگو کردند.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن در گفتگوی تلفنی روز دوشنبه خود با سیسی از تلاش‌های دیپلماتیک مصر در پایان دادن به درگیری‌های اخیر در غزه و اراضی اشغالی و برقراری آتش‌بس میان دو طرف تشکر کرد.

طبق این بیانیه، بایدن تاکید کرد قصد دارد تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت آبی قاهره انجام دهد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی