تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ اعزام ۲ هواپیما، بالگرد و ۵۰ نیروی امداد از روسیه/ ادامه جستجوها +ویدیو
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ اعزام ۲ هواپیما، بالگرد و ۵۰ نیروی امداد از روسیه/ ادامه جستجوها +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداشدن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

گردشگران در انتظار بهشت سیستان و بلوچستان

News Image Lead

تفتان با دامنه‌های سرسبز و بکر و مناظر چشم نواز به ویژه روستا‌های ترشاب، سنگان، کوشه و تمندان با باغات متعدد انار، انجیر، آلو، زردآلو و ... و جویبار‌های روان و مردمی مهربان به عنوان بهشت سیستان و بلوچستان گردشگران و طبیعت گردان را به خود فرا می‌خواند.

کد خبر: ۹۲۸۲
۱۳:۴۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چشمه های آب معدنی گرم و سرد، رودخانه ها، باغ ها و دره های سرسبز و روستاهای خوش آب و هوا در استان گرم و خشک سیستان و بلوچستان دامنه های این کوه را به بهشتی زیبا و نشاط آور تبدیل کرده است.

ترشاب از جمله روستاهای دامنه تفتان سرفراز محسوب می شود که از طبیعتی بسیار زیبا و خوش آب و هوا و دیدنی برخوردار است.

وجود مناظر جذاب، ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی، آموزشی و تفریحی منطقه ترشاب زمینه بسیار برجسته و پر باری را برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و تفریحی فراهم کرده است که در صورت انجام کارهای عمرانی، خدماتی و توسعه ای توسط بخش خصوصی و دولت علاوه بر ایجاد تغییر و تحول در منطقه، سود سرشاری را نیز نصیب سرمایه گذاران می کند.

تلاش اعضای شوراها و دهیاران سخت کوش در کنار همت و اراده روستائیان و عشایر سبب شده که دولت در امور خدمت رسانی پیش قدم باشد و در نتیجه آن آبادانی و توسعه به نقاط روستایی هدیه می شود.

در دولت تدبیر و امید و بویژه با درایت های خوب دولتمردان و مسئولان دستگاههای اجرائی و تلاش دهیاران ارتقای شاخصهای خدمات را در نقاط روستایی شاهد هستیم و الحمدلله روز به روز آثار تحول و خدمت در مناطق روستایی نمایان است.

رودخانه ها، دره ها و کوههای سنگلاخی، گونه های منحصر بفرد گیاهی و دارویی اعم از درختی و بوته و غیره به این منطقه که در جوار کوه تفتان واقع شده طراوت و زیبایی خاصی بخشیده است.

فعالیتهای ارزشمند کشاورزان و دامداران این منطقه به جذابیت های این روستا افزوده است.

خوشبختانه طبیعت بکر ترشاب دست نخورده باقی مانده و این موضوع نشان می دهد که ساکنان این منطقه عاشق طبیعت هستند و برای حفظ آن می کوشند.

با توجه به اینکه ترشاب در حاشیه تفتان واقع شده و مسیر صعود به این قله 4050 متری از آن می گذرد سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و توجه دولت برای رونق گردشگری در این منطقه به شدت احساس می شود.

وجود چشمه های آب گرم، طبیعت زیبا و با نشاط در کنار روستاهای ناشناخته و شناخته می تواند جذابیت خاصی برای گردشگران بومی و غیر بومی داخلی و خارجی داشته باشد که به طور قطع با اطلاع رسانی و معرفی شایسته آنها توسط رسانه ها و تمامی افراد و گروههایی که قلم و تریبون در اختیارشان قرار دارد هر روز شاهد جذب بیش از پیش هموطنان و گردشگران به این منطقه خواهیم بود.

تحمل رنج سفر از راه های دور استان و کشور ارزش دیدن جذابیت های خاص طبیعی و بومی را دارد.

برای دسترسی به آب گرم منطقه تفتان و فراهم کردن زیرساختهای مورد نیاز آن حضور و سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولت از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش گفت: تفتان و ارتفاعات همجوار آن از آثار برتر ملی و طبیعی کشور است که همه ساله مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به ورزش کوهنوردی و کوهپیمایی قرار دارد.

محمدجواد عرب مجاهد به ایرنا بیان کرد: برای حفظ گونه های متحصربفرد گیاهی و جانوری و حراست از محیط زیست زیبا و جذاب تفتان از افراد پرتوان بومی به عنوان محیط بان بهره می بریم.

وی اظهار داشت: دانه پاشی و علوفه دادن وحوش و تامین آب آشامیدنی حیوانات در حیات وحش و کمک به تامین آب شرب مردم روستایی و عشایری ساکن در مناطق شکار ممنوع تفتان مورد توجه اداره محیط زیست قرار گرفته که اقدامات بسیار خوب و موثری را امسال انجام داده ایم.

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا/۱۸ شهریور ۹۷
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی