تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هابل ثبت کرد

تصویری از یک کهکشان مارپیچی با جزئیات بی‌نظیر

این کهکشان در صورت فلکی سنبله (Virgo) قرار دارد و اولین بار توسط ویلیام هرشل (William Herschel) در سال ۱۷۸۵ ثبت شده است.

کد خبر: ۹۲۷۶۱
۰۹:۲۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

 کهکشان مارپیچی با جزئیات بی‌نظیر

دیدارنیوز ـ به نقل از آژانس فضایی اروپا، کهکشان "NGC ۵۰۳۷" در فاصله‌ی ۱۵۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد، اما با این حال همچنان می‌توان ساختار ظریف گاز و گرد و غبار آن را با جزئیات فوق‌العاده مشاهده کرد.

ثبت این جزئیات با کمک "دوربین دامنه وسیع ۳ هابل" (WFC ۳) ممکن شده است. این دوربین یک دوربین همه‌کاره است و می‌تواند در امواج ماورابنفش، مرئی و مادون قرمز عکس‌برداری کند.

"دوربین دامنه وسیع ۳" در سال ۲۰۰۹ طی ماموریت "تعمیر ۴" که پنجمین و آخرین ماموریت تعمیر تلسکوپ هابل بود روی آن نصب شد. قرار بود ماموریت "تعمیر ۴" عمر تلسکوپ هابل را پنج سال افزایش دهد، اما با گذشت ۱۲ سال از آن ماموریت هابل هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کهکشان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی