تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نامزدها بجای دعوای سیاسی برنامه ارائه کنند

یک نماینده مجلس از به وجود آمدن دوقطبی در انتخابات پیش رو سخن گفت و ضمن دعوت نامزدها به رعایت اخلاق سیاسی، از آنها خواست که برنامه‌های خود برای ۴ سال آینده را در اختیار مردم قرار دهند.

کد خبر: ۹۲۷۵۸
۰۹:۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

نامزدها بجای دعوای سیاسی برنامه ارائه کنند

دیدارنیوز - جعفر راستی درباره فضای انتخاباتی پیش رو ، نامزدها و جناح های سیاسی را به رعایت اخلاق دعوت کرد و گفت: در یک جامعه افکار و عقاید متفاوتی وجود دارد ما باید به تفاوت‌ها احترام بگذاریم. به همین خاطر دو قطبی شدن فضای انتخابات خوب است اما به شرط رعایت انصاف، ادب و اخلاق. متأسفانه در انتخابات‌های گذشته مشاهده کردیم که رفتارهایی سر زده که برازنده نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

وی اظهار کرد: انتخابات در همه ممالک جهان دو قطبی می‌شود، به عنوان مثال انتخابات آمریکا همیشه دو قطبی بوده است. متأسفانه ویژگی دو قطبی شدن، زیرپاگذاشتن اخلاق است. در ایران هم همواره دوقطبی صورت گرفته و گاهی اوقات رفتارهای غیراخلاقی از سوی جناح‌ها و سیاسیون صورت گرفته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به تحرکات اخیر سیاسی - رسانه‌ای علی لاریجانی گفت: به نظر لاریجانی به نوعی به سوی اصلاح طلبان آمده است. ما این موضوع را پیش بینی نمی‌کردیم به همین خاطر می‌گفتیم در انتخابات ۱۴۰۰ دو قطبی صورت نخواهد گرفت، الان می‌توانم بگویم که انتخابات دو قطبی خواهد شد.

این نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیری که جمعی از نمایندگان مجلس با سید ابراهیم رئیسی داشتند، گفت: ما از رئیس دستگاه قضا خواستیم تا انتخابات را از حالت قبلی در بیاورند. فضای سیاسی باید متناسب و شایسته ام القرای اسلام باشد.

وی ادامه داد: بهترین راهکار پیشنهادی بنده این است که نامزدها برنامه مشخصی در زمینه اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی، فرهنگ و... را ارائه دهند و در برنامه‌ها با هم چالش کنند. متاسفانه فضای بعضی انتخابات‌های ما آنقدر مسموم بوده که حتی کسانی که سیاسی نیستند نیز به آن فضا انتقاد داشتند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بنابراین، نامزدها بجای خراب کردن یکدیگر باید بگویند چه برنامه‌ای برای چهار سال آتی در حوزه معیشت، انرژی هسته‌ای، صنعت، کشاورزی و فرهنگ خواهند داشت. به نظر من کوچک ترین تدبیری در کشور نسبت به بخش کشاورزی وجود ندارد و در هیچ انتخاباتی هیچ نامزدی برنامه‌ای برای کشاورزی، آب، منابع طبیعی  و محیط زیست مجلس ارائه نمی‌کند و به این بخش اهمیت نمی دهد. امام خمینی (ره) جمله کمتر شنیده شده‌ای در مورد دشت مغان دارد. ایشان به دولت وقت می‌فرماید که اگر به دشت مغان بپردازید، این دشت قادر است به ایران ۱۰۰ میلیونی خدمات بدهد. وقتی امام این حرف را می‌زد، ایران ۳۶ میلیون بود.

راستی در پایان تأکید کرد: چهار سال پیش ادعاهایی مطرح شد که منطقی نبود. مثلا آقای روحانی ادعا کرد که مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می‌کند. هیچ کس به او نگفت که مشکلات ایران ۱۰۰ روزه حل نمی‌شود صرفا دعواهای سیاسی بی فایده کردند. همه دنیا انتخابات آتی ما را خواهد پایید. ما نمی‌توانیم به عدم رعایت اخلاق و ادب در آمریکا انتقاد کنیم و خودمان خلاف آن عمل کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی