تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

محسن رهامی : گفتمان حاکم برکشور باید از سیاسی-امنیتی به حقوقی-اجتماعی تغییر یابد

محسن رهامی در جمع فعالان سیاسی استان اصفهان گفت: سیاست، عرصه ارزیابی فرصت‌ها و امکانات و مقدورات و انتخاب بهترین و ممکن ترین مسیر برای اداره کشوراست و هر اندازه میزان شرکت مردم در پای صندوق های رای بالا باشد، نشان دهنده این است که حیات سیاسی جامعه فعال تر است.

کد خبر: ۹۲۴۷۱
۱۱:۵۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

محسن رهامی : گفتمان حاکم برکشور باید از سیاسی-امنیتی به حقوقی-اجتماعی تغییر یابد

دیدارنیوز
: محسن رهامی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به دعوت جمعی از احزاب و فعالان سیاسی اصفهان،  جهت سخنرانی و دیدار با مردم ، به این شهر سفر کرده بود، روز گذشته با حضور در مسجد شهدای منطقه پل خواجوی اصفهان ، در جمع فعالان سیاسی و دبیران و نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان اصفهان، ضمن برشمردن معیار ها و ویژگی های حکمرانی خوب، گفت یکی از نشانه های مهم رضایتمندی مردم از عملکرد یک نظام سیاسی و اعتماد و اطمینان آنان از سیستم انتخابات آن کشور، علاقمندی آنان به حضور در پای صندوقهای رأی می باشد، وی گفت باید مسؤلین کشور و نهادهای برگزارکننده انتخابات ، تمام تلاش و همت خودرا بکار گیرند تا هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رأی حضور یابند و لازمه این امر وجود کاندیداها با سلایق و دیدگاه های مختلف در بین انتخابات شوندگان و فراهم ساختن فرصت های تبلیغاتی عادلانه و اطمینان مردم از صحت و سلامت سازمان رای گیری می باشد.

رهامی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه نظام انتخابات در کشورهای مختلف پرداخت و‌گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا، با وجود نقدهایی که ما به نظام سیاسی آن کشور داریم، و به رغم شیوع وسیع ویروس کرونا، میران حضور مردم در انتخابات هفتاد درصد واجدین شرایط بوده است.

وی ضمن تحلیل و نقد گفتمان حاکم بر کشور در دهه های گذشته، اظهار کرد: باید گفتمان حاکم بر کشور را از گفتمان سیاسی- امنیتی به گفتمان حقوقی- اجتماعی تبدیل کنیم و فضا را برای حاکمیت تمام عیار قانون، حضور نهاد اجتماعی، و نظارت تمام عیار  رسانه ها بر عملکرد حکومت، شفافیت گردش امور کشور و تضارب آراء و عقاید باز کنیم تا هیچ مسئولی نتواند با دور زدن قانون به حقوق مردم و اموال و امکانات عمومی تعدی و کرده و هیچ مقامی در نقض قانون و چپاول منابع و فرصت های متعلق به مردم احساس امنیت ننماید.

این حقوقدان در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه بسیار بالای اداره کشور پرداخت و گفت: در یک حکمرانی خوب بار سنگین هزینه اداره کشور پایین بوده و مردم مجبور نیستند از زندگی یومیه خود برای تأمین خدم و حشم حکمرانان  و هزینه بی کفایتی و ضعف مدیریت آنان را بپردازند، در یک حکمرانی خوب که مثالهایی فراوانی را می شود مطرح کرد، مسئولان و کارگزاران کشور، خودرا واقعا خادم مردم می دانندو بدون منت و چشم داشت توقعات و دریافت امکانات برای زندگی شخصی خود، و بدون منت به مردم خدمت می کنند.

رهامی در پایان سخنرانی خود به پرسش های حاضران پاسخ گفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی