تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

محمود زمانی قمی: اخلاق در مدیریت کشور سقوط کرده است

محمود زمانی قمی عضو هیات مدیره بنیاد باران و استاندار پیشین در ۴ استان کشور که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد به عنوان داوطلب ثبت نام کرده، معتقد است باید در سیستم مدیریتی کشور تحول جدی انجام شود. تحولات مورد نظر او البته در همه حوزه‌ها است، ولی معتقد است ابتدا باید سلامت و اخلاق در مدیریت کشور جایگاه پیدا کند و پس از آن اصلاحات دیگر  صورت گیرد.

کد خبر: ۹۲۳۴۸
۱۲:۳۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
محمود زمانی قمی: من اصلاح‌طلبی غیر انحصار طلب هستم/اخلاق در مدیریت کشور سقوط کرده
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: محمود زمانی قمی سیاست‌مدار اصلاح طلب، داوطلب ریاست جمهوری دوره سیزدهم، استاندار استان یزد در دولت دوازدهم بود و استاندار استان مرکزی در دولت یازدهم و نائب رئیس پیشین هیات مدیره بنیاد باران بود. همچنین استانداری ایلام، چهارمحال و بختیاری، معاونت سیاسی استانداری همدان و سمنان و مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را در کارنامه دارد.   محمود زمانی‌قمی در اواسط دهه ۶۰ نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و از موسسین جهاد دانشگاهی این استان بود.   
 
وی در دوران مسئولیت در استان مرکزی، با احیای صنایع مادر و خروج اقتصاد استان از حالت سکون موفق به ثبت کمترین نرخ بیکاری ۶/۷درصد در بین استان‌های کشور شد. محمدرضا منصوری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مصاحبه با سایت جمهوریت نمره خوبی را به استاندار مرکزی در دولت یازدهم داد و سلامت، پاکدستی، درایت، رسیدگی و پیگیری به همه شهر‌های استان را از مزیت‌های خوب زمانی قمی دانسته است. همچنین علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد وی با بیان اینکه احیای صنایع بزرگ استان مرکزی در دستور کار زمانی قمی قرار داشته افزود: آونگان، هپکو، ایرالکو وسایر صنایع با همت، درایت و حمایت استاندار از رکود خارج شدند و با قدرت در حال پیشرفت هستند.  

در دوران مسئولیت زمانی قمی، استان مرکزی با ۹۱۹ فقره پروانه به ارزش چهار هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داد. براساس پایش‌های صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی رتبه کسب و کار در استان از ۱۳ به ۳ ارتقا یافت، همچنین تحقق ۹۹ درصدی اشتغال روستایی محقق شد. همچنین تراز مثبت در صادرات و واردات استان در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۰۰درصد و معادل ۴۸۰ میلیون دلار اعلام شده‌است. حجم سرمایه‌گذاری خارجی از ۸۲ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به ۵۵۰ میلیون دلار مصوب در سال ۱۳۹۵ رسید. آمار‌های رسمی از مقاطع مختلف مدیریتی زمانی قمی نشان می‌دهد که او از معدود مدیران موفق اجرایی کشور بوده است.

 زمانی قمی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد به عنوان داوطلب ثبت نام کرده و معتقد است باید در سیستم مدیریتی کشور تحول جدی انجام شود. تحولات مورد نظر او البته در همه حوزه‌ها است، ولی معتقد است ابتدا باید سلامت و اخلاق در مدیریت کشور جایگاه پیدا کند و پس از آن اصلاحات دیگر  صورت گیرد.  

استاندار پیشین چهار استان کشور صراحتا بابب کاستی‌ها، کم کاری‌ها و مشکلات مدیریتی دوران خدمت خود از مردم عذرخواهی کرد و گفت: همفکران من در جبهه اصلاحات باید بدانند در به وجود آمدن شرایط امروز کشور شریک هستند و آن‌ها هم باید عذرخواهی کنند. گاهی دوستان ما به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی آن‌ها هیچ سهمی در شرایط امروز کشور نداشته اند و قصوری متوجه آن‌ها نیست و پاک و مبرا از همه نقائص هستند و رقبای آن‌ها مقصر اصلی هستند. این رویکرد نادرست است. باید بپذیریم اشتباه کردیم، چرا تا این حد خودبین هستیم.  

وی افزود: بیماری‌های مزمن در حوزه مدیریت از اصلی‌ترین دلایل به وجود آمدن شرایط امروز ایران است. بله، این مشکلات ریشه‌های اقتصادی دارد، اما بدون شک ریشه‌های مدیریتی خیلی جدی هم داریم. خویشاوندسالاری، باندسالاری و فرزند سالاری بیماری‌هایی هستند که مدیریت ایران را تهدید می‌کنند. ما مشکل برنامه و برنامه‌ریزی مشکل زیادی نداریم. ۷ برنامه بلند مدت بعد از پیروزی انقلاب داشتیم. چینی‌ها هم بعد از انقلاب کمونیستی ۱۹۴۹ تا کنون ۷ برنامه اقتصادی داشتند؛ امروز چین کجا است و ما کجا؟ با وجود برنامه‌های متقن و محکم چرا در چنین شرایطی قرار داریم؟

 زمانی قمی باد تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت اخلاق جایگاه نازلی پیدا کرده، اظهار کرد: مدیران به خود اجازه می‌دهند هر کاری انجام دهند و هر تصمیمی را بگیرند. خارج از برنامه کار کنند به خودشان و خویشان خود بیاندیشند، این بی اخلاقی مدیریتی باید برچیده و علاج شود.  

وی حذف را رایج‌ترین اصل در کشور عنوان کرد و گفت: چرا عادت کردیم دیگران را حذف کنیم؟ چرا قدرت تحمل همدیگر را نداریم. من اصلاح‌طلبی غیر انحصار طلب هستم. اهل تعاملم و می‌توانم با همه نهاد‌ها و سلائق کار کنم. معنی تفاهم باج دادن و واگذاری اختیارات دولت به دیگر نهاد‌ها نیست. من در دولتم تفاهم با دیگر سلائق و نهاد‌ها را خواهم داشت، اما از حوزه اختیارات دولت صیانت خواهم کرد. در ادوار گذشته تا کنون نمایندگان مجلس در انتصاب رییس یک اداره در شهری کوچک تا انتصاب استاندار را دخالت می‌کنند. چه معنا دارد و کجای قانون آمده است؟  

این استاندار پیشین ۴ استان کشور به مسائل متععدی ورود کرد و به پرسش‌های ما پاسخ گفت، از مسائل شخصی و خانوادگی خود تا آرایش سیاسی و انتخاباتی جریان‌های مختلف کشور و سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران.  

زمانی قمی به عنوان داوطلب ریاست جمهوری عواملی که مردم را به عرصه مشارکت انتخاباتی می‌اورد را کم دانست، دولت مطلوبش را دولت اخلاقی عنوان کرد و افزود: دولت اخلاقی زیر بار قانون گریزی نمیرود. در این حالت توصیه‌های غیراخلاقی از جا که برسد را عمل نمی‌کند.  

آنچه می‌بینید ویدئوی کامل مصاحبه محمود زمانی قمی با من اسفندیار عبداللهی خبرنگار سرویس سیاسی دیدارنیوز است.
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
احتمالا میخواد کاندید بعدی یکی از پست ها باشه وگرنه اخلاق در چی رشد کرده همیشه دزد بوده اما اینجوری همیشه فاسد بوده اما اینجوری همیشه دعوای ارثیه بوده اینجوری رو سینه پدر بشینه 27 ضربه چاقو بزنه یا یرای رسیدن به عشقش در غذای پدر و مادرش دارویی بریزه که دچار مرگ تدریجی بشن یا برن حقوق یه پیر زن بازنشسته یا مستمری بگیر رو بزنن یا معشوقه اش رو ببره خانه و در اختیار دوستانش قرار بده واقعا 40 سال پیش این بی اخلاقی ها رو میشنیدیم یا میدیدیم . ولاه نه. ابوالقاسمی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی