تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

من رقیب واقعی بشار اسد هستم

کاندیدای مخالفان سوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، خود را "رقیب واقعی" بشار اسد، رئیس جمهور فعلی در این انتخابات دانست.

کد خبر: ۹۲۰۰۳
۱۲:۳۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

من رقیب واقعی بشار اسد هستم

دیدارنیوز - محمود مرعی، وکیل سوریه‌ای ۶۷ ساله که ریاست یک گروه مخالف کوچک دارای مجوز از دولت را بر عهده دارد، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس خود را اولین کاندیدای ریاست جمهوری از مخالفان این کشور خواند و گفت: من رقیب واقعی بشار اسد، رئیس جمهور فعلی در انتخابات پیش رو هستم و موفقیت یا شکستم در این رقابت به مردم سوریه بستگی دارد.

مرعی در این مصاحبه اظهار کرد: به عنوان یکی از مخالفان دولت که هنوز در سوریه زندگی می‌کند، راه‌حل‌هایی برای درگیری که از حدود ۱۰ سال قبل در کشور وجود دارد، دارم.

این کاندیدای انتخابات سوریه افزود: نمی‌توان انتخابات را تا زمانی که تمامی مناطق سوریه آزاد شود، به تاخیر انداخت.
او با تاکید بر اینکه سوریه به یک زندگی سیاسی جدید نیاز دارد، گفت: در صورتی که انتخاب شوم، برای کنفرانس ملی و داخلی مخالفان سوری تنها شامل گروه‌های ملی و نه آنهایی که از سوی کشورهای خارجی حمایت و پشتیبانی مالی دریافت می‌کنند، فراخوان خواهم داد.

مرعی عضو جبهه ملی و دموکراتیک مخالفان است که سال ۲۰۱۸ در دمشق تاسیس شده و شامل گروهی از فعالان سوری است. دولت اسد و دستگاه‌های امنیتی با تاسیس این جبهه موافقت کرده و به آن اجازه فعالیت دادند.

سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۶ مه آماده می‌شود، این در حالی است که انتظار می‌رود اسد که از سال ۲۰۰۰ رئیس جمهور سوریه است، در این انتخابات نیز پیروز شود.

پس از انتخابات سال ۲۰۱۴، این دومین انتخاباتی است که از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه برگزار می‌شود.




منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی