تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۴۲ درصد ساکنان مراکز بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور بااشاره به فعالیت۹۰۰مرکز غیردولتی تحت نظارت این سازمان گفت:واکسیناسیون کلیه مراکزتوانبخشی ومراقبتی اعم ازسالمندان و افراد دارای معلولیت۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر را شامل می‌شود به آن معنا که ۴۲.۷ درصد ساکنان مراکز این سازمان واکسن کرونا دریافت کردند.

کد خبر: ۹۱۴۲۳
۱۲:۰۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

۴۲ درصد ساکنان مراکز بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند

 

دیدارنیوز ـ مصطفی سراج روز شنبه در فایل صوتی با ارائه آخرین اطلاعات و آمار واکسیناسیون مراکز بهزیستی تا روز گذشته جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، افزود: کل واکسیناسیون انجام شده مراکز سالمندان اعم از افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان تا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر یعنی ۸۰ درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان واکسن دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روان، ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر یعنی ۲۷ درصد افراد مقیم و پرسنل اینگونه مراکز واکسن دریافت کردند.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در مقایسه تطبیقی استان ها، بیشترین واکسیناسیون انجام شده، به ترتیب مربوط به استان مازندران با ۷۴.۳ درصد، استان یزد ۷۲.۵ درصد، استان لرستان ۶۲.۸ درصد و استان اردبیل ۶۲ درصد است.

سراج یادآور شد: کمترین میزان واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان قم ۱۳ درصد، استان خراسان جنوبی ۱۴.۵ درصد، استان زنجان ۱۶.۵ درصد و استان گلستان ۱۷ درصد اختصاص دارد. همچنین چهار استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه نیز هنوز واکسیناسیون مرحله دوم شروع نکردند.

وی اضافه کرد: هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم به‌طورمیانگین روزانه رشد واکسیناسیون ۲.۴ درصد در مراکز را شاهد بودیم که نشان‌دهنده این مساله است که فرآیند واکسیناسیون نسبت به هفته‌های گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده است، چون هفته‌های قبل میانگین روزانه رشد یک درصد را داشته است، اما اکنون به ۲.۴ درصد رسیده و امیدواریم این سرعت باز هم بیشتر شود و ظرف روز‌ها و هفته‌های آتی، تمام افراد مقیم مراکز شبانه‌روزی و پرسنل واجدشرایط دریافت واکسن، این واکسن را دریافت کنند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی