تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تاجزاده: نامزد شده‌ام تا رویای آزادی و عدالت را زنده نگه دارم

مصطفی تاجزاده با حضور در وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری رسما ثبت نام کرد. متن بیانیه او را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۹۱۳۲۲
۱۲:۳۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

تاجزاده: نامزد شده‌ام تا رویای آزادی و عدالت را زنده نگه دارم

دیدارنیوز - متن بیانیه سیدمصطفی تاجزاده پس از ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری را می‌خوانید:

به نام خدا

مردم شریف و صبور ایران

من سید مصطفی تاجزاده، یک شهروند، یک اصلاح‌طلب، معاون بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد دولت مهندس میرحسین موسوی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت آقای خاتمی، یک زندانی سیاسی ۷ ساله و یک ایرانی، امروز رسماً نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شدم. من گام در عرصه انتخابات نهادم تا با صدای رسا اعلام کنم که مانند اکثریت شما مخالف راهی هستم که حاکمیت در حال پیمودن است. من با قرائت انسدادی از قانون اساسی و تقلیل دادن آن به اصل ولایت فقه مخالفم، با سیاست داخلی امنیتی و بستن دهان مخالفان و منتقدان و گرفتن حق فعالیت تشکیلاتی از هر ایرانی با هر گرایش و عقیده‌ای که ملتزم به قانون اصل خشونت را نفی می‌کند مخالفم، با نظارت استصوابی و سلب حق نامزدی از هر ایرانی واجد شرایط در قانون اساسی مخالفم. من با نگاه طالبانی و داعشی به دین مخالفم، معتقد به حجابم، ولی با حجاب اجباری مخالفم، من با قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان مخالفم، با سلب حقوق هر شهروندی با هر عقیده و مذهبی و قومیت و زبانی مخالفم.
 
من با سیاست خارجی پرهزینه و آمریکاستیزی و روسیه دوستی مخالفم. من با دخالت نظامیان در سیاست و اقتصاد و انتخابات مخالفم، با شکل‌گیری بنگاه‌های خصولتی و سپردن اموال ملت به باند‌های بی نام و نشان مخالفم، با تبعیض در استخدام و گزینش‌های عقیدتی و سیاسی مخالفم، با حراج ملی و کالایی کردن آموزش و بهداشت و از بین رفتن فرصت‌های پیشرفت و رشد تک تک ایرانیان مخالفم. من با انحصار و تک صدایی در صدا و سیما مخالفم، با فیلترنگ شبکه‌های مجازی مخالفم.
 
من رشد اقتصادی را در دسترس می‌بینم و مهار گرانی و تورم را که کمر قشر‌های وسیعی از مردم را خم کرده است ممکن می‌دانم. ما می‌توانیم و باید به گرانی و رکود و بی‌کاری که گرو‌ه‌های بسیاری را به زیر خط فقر رانده، پدران و مادران بسیاری را شرمنده فرزندان کرده، کرامت میلیون‌ها شهروند را نشانه گرفته و جایگاه ایران را در جهان تضعیف کرده است پایان دهیم. من با نگاه و ادبیات دشمن‌محور مخالفم و آمده‌ام که باب دوستی بگشایم، مرگ‌خواهی برای ایران بس است. پیام من دوست داشتن زندگی و تلاش برای افزایش شادی و امید است. من برای گفتگو و تعامل و همکاری آمده‌ام.
 
من، سید مصطفی تاجزاده، یک شهروند ایرانی، همسر زنی که به او افتخار می‌کنم و در بسیاری از عرصه‌ها وی را شایسته‌تر از خود می‌دانم، پدر دو دختر که فارغ از سبک زندگی و عقایدشان عاشقانه دوستشان می‌دارم امروز در مقابل شما ایستاده‌ام تا بگویم خروج از وضعیت نامساعد کنونی ممکن است، کافی است روند‌های اشتباه پایان یابد و این در گور مسئولیت‌پذیری شهروندی و تلاش و فداکاری همگان است، فوری‌تر از همه بازگشت حکومت به مردم است.
 
من نامزدریاست‌جمهوری شده‌ام، اما دعوای قدرت با هیچ کس ندارم. برای آشوب یا به خیابان کشیدن مردم ثبت‌نام نکرده‌ام، براین باورم که مطالبات ملت باید با روش‌های مسالمت‌آمیز، اما با بیان صرح و صمیمی تا مرحله تحقق دنبال شود. ما مسیر گفتگو و آشتی را ترک نخواهیم کرد، حتی اگر طرف مقابل با ما سر جنگ داشته باشد. ما با هگان سرصلح و تفاهم و اصلاح داریم. اگر روی از گفتگو برگیرند ما بر آن بیشتر اصرار می‌ورزیم و اگر ما را دوست نداشته باشند، آن‌ها را همچون دیگر هم وطنان خود برادران و خواهران خود می‌خوانیم و با ایشان با احترام رفتار می‌کنیم. اختلافات عقیدتی موافقان و مخالفان نباید ایران را به ورطه آشوب و هرج‌ومرج بکشاند و میهن مادری را رنجورتر سازد و میراث گران‌سنگ پدران و مادرامان را بیش از این تخریب نماید.
 
من راه‌حل خود را برای اصلاح ایران در غالب اصلاحات ساختاری، رویکردی و رفتاری در روز‌های گذشته اعلام کرده‌ام و برنامه‌های خود را به عنوان رئیس دولت در روز‌های آینده عرضه خواهم کرد و متعهد می‌شود در صورت دستیابی به مقام ریاست جمهوری آن‌ها را به اجرا درآورم. متعهد می‌شوم به حق حاکمیت ملت خیانت نکنم و همواره پاسدار حقوق و آزادی‌های قانونی شهروندان باشم و مصالح سیاسی را دستمایه و بهانه طفره رفتن از وظایف قانونی و اخلاقی خود قرار ندهم. می‌دانم که گروهی مطالبات فوق را رویاپردازانه تلقی می‌کنم، اما من هم تیم و برنامه برای اداره کشور دارم و هم رویا‌های زیادی دارم، رویای رفع تبعیض و تحقق عدالت، رویای رفع فقر و فساد و بیماری و بیکاری، رویای رفع گرانی و تحریم، رویای دوستی و همکاری و همدلی، رویای ایرانی آباد و مستقل و توسعه‌یافته، رویای انتخابات آزاد، رویای حکومت قانون و رویای عدالت و آزادی. آری؛ من نامزد شده‌ام تا افزون بر معرفی همکاران و ارائه برنامه، رویای آزادی و عدالت را زنده نگه دارم، به باور من رویا‌ها تحقق می‌یابند، زمانی که ملت‌ها اراده می‌کنند و هیچ قدرتی برتر از قدرت بی‌قدرتان نیست، زمانی که اراده می‌کنند.
 
پیام من به حاکمیت این است؛ ما با شما با زبان قانون و متکی بر حقوق قانونی خود سخن می‌گویم، اما سخنان خود را دلسوزانه، صریح و بی‌لکنت می‌گوییم. ما برای نیل به حاکمیت قانون و اجرای عدالت و بهره‌مندی از حقوقی که قانون اساسی برای شهروندان به رسمیت شناخته است با شیوه‌های مسالمت‌آمیز عمل می‌کنیم، در عین حال تسلیم قانون‌شکنان نمی‌شویم، قانون شکنی‌ها را برنمی‌تابیم و به افشای ستم‌ها و سرکوب‌ها انقدر ادامه می‌دهیم که در نهایت شما هم راهی نیابید جز این که به قانون تمکین کنید، حقوق ملت را به رسمیت بشناسید و بگذارید آینده‌ای شایسته برای ایران و ایرانیان رقم بخورد. ما از پیمودن راه آزادی و عدالت با همه هزینه‌هایش نه خسته می‌شویم و نه ناامید، نه از شما می‌ترسیم و نه در دامن خشونت می‌غلتیم، شما را به تحقق ایران برای همه ایرانیان فرا می‌خوانیم که راهبرد برد برد برای همگان است و جز زیاده خواهان کسی در آن زیان نمی‌بیند.
 
مردم! انتخابات میراث انقلاب مشروطه است و رأی دادن حق من و شما است، همچنان که رأی ندادن حق من و شما است. مشارکت زمانی موجه است که انتخابات معنادار باشد و تنها در صورتی انتظار شرکت گسترده مردم منطقی است که انتخابات رقابتی باشد و هر ایرانی بتواند نامزدی که مطالبات و دیدگاه‌های او را نمایندگی کند بیاید و بتواند به وی و سوگندش برای حفاظت از قانون اساسی، استقلال و یک‌پارچی و اعتلای جایگاه ایران و تأمین حقوق ملت اعتماد کند، در انتخاب فرمایشی رأی دادن توجیه ندارد.
 
در پایان از خداوند مهربان می‌خواهم که ایران را از استبداد، خشونت، دروغ، ریا و تمامیت‌خواهی حفظ کند.

به امید روزی که ایران برای همه ایرانیان شود.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
یعنی تاجزاده نمیدونه مردم در رویای یک لقمه نون تو سفرشون هستند . ایشون اولویت ها رو اشتباه نگرفته ؟ یعنی ایشون هنوز تو حال و هوای دوم خرداد مونده ؟ بابا برین بیدارش کنین بینوا رو!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی