تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

یک مقام وزارت صمت: افزایش قیمت نان رسمی نیست!

در حالی که بسیاری از نانوایی‌ها اقدام به گران کردن نان یا کم کردن وزنه چانه نان‌ها کرده اند، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت تنها اعلام می‌کند که ستاد تنظیم بازار تصمیمی درباره افزایش قیمت نان نگرفته است.

کد خبر: ۹۱۱۴۵
۱۶:۰۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

افزایش قیمت نان

دیدارنیوز ـ حساسیت نان در سبد غذایی خانوار‌های ایرانی به عنوان قوت غالب، موجب شده است که افزایش قیمت آن همواره با حاشیه‌هایی مواجه شود. صنف نانوایان معتقدند که همیشه جلوی افزایش قیمت نان گرفته می‌شود در حالی که سایر کالا‌ها افزایش قیمت دارند.

حساسیت نان موجب شده است که افزایش قیمت آن منوط به تایید وزارت کشور باشد. با این احول به نظر می‌رسد نانوایان که از مدتی قبل، تقاضای افزایش قیمت خود را مطرح کرده اند، دیگر منتظر اعلام رسمی نرخ نان نماندند و به صورت سرخود اقدام به افزایش قیمت نان کردند. به طوری که خبر‌ها از سراسر کشور حاکی از افزایش قیمت‌ها و یا کم فروشی در این حوزه است. در این میان به نظر می‌رسد، مسئولان تکذیب کردن را بهترین راهکار برای پاک کردن صورت مسئله تشخیص داده اند. هرچند سازمان صمت برخی استان‌ها از جمله خراسان رضوی خبر داده است که پیشنهاد نانوایان برای افزایش قیمت نان بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت نیز در این خصوص گفته است که «به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته ایم» کا البته میتوان آن را تایید افزایش قیمت‌ها در این حوزه به صورت غیررسمی دانست.

صدیف بیک زاده در مورد مورد گرانی نان در برخی از نانوایی‌ها، اظهار کرد: به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته ایم و ستاد تنظیم بازار تصمیمی در این خصوص نگرفته است. اگر قرار باشد در این مورد تصمیم‌گیری شود موضوع در ستاد مطرح و از طریق کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور اعلام و برای اجرا به استانداران سراسر کشور به عنوان رؤسای کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود؛ اما فعلاً هیچ برنامه‌ای در این مورد در دستور کار نیست.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: نان به عنوان کالای اساسی حساسیت خاصی دارد و برای افزایش قیمت آن، از قبل تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: اگر یک واحد نانوایی اقدام به گران کردن نان کند، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند این تخلف را به شماره تماس ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلف برخورد شود.

بیک زاده در مورد میزان تخصیص ارز برای ترخیص روغن خام موجود در بنادر نیز گفت: پس از رایزنی با بانک مرکزی، حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای روغن‌های خام موجود در بنادر تخصیص یافت. پس از تخصیص ارز، این محموله‌ها در حال ترخیص است.

برچسب ها: قیمت نان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
تمام هزینه هابالا رفته ماکارگران نانوایی حقوق مزدمان پایین است ومجبوربه ترک شویم خدالعنت کنه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی