تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

همبستگی ستاره‌های بزرگ موسیقی برای توزیع عادلانه واکسن در جهان

ستاره‌های موسیقی جهان با برگزاری یک کنسرت خیریه برای تماشاچیان واکسینه شده در آمریکا، بیش از ۲۶ میلیون دُز واکسن کرونا برای کشور‌های فقیر تامین کردند.

کد خبر: ۹۰۶۷۰
۱۱:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

 ستاره‌های بزرگ موسیقی توزیع عادلانه واکسن در جهان

دیدارنیوز ـ سازمان غیرانتفاعی گلوبال سیتیزن با حضور جمعی از ستارگان موسیقی جهان یک کنسرت بزرگ در آمریکا تدارک دید تا بر اهمیت توزیع عادلانه واکسن کرونا در جهان تاکید کرده و با درآمد حاصل از آن برای کشور‌های فقیر واکسن و کیت‌های تست کرونا تهیه کند.

این کنسرت که لایو وکس: کنسرتی برای همبستگی جهان نام داشت، با حضور ۲۷ هزار نفر تماشاچی واکسینه شده در ورزشگاه سوفای لس‌آنجلس برگزار شد. در این کنسرت سیاستمداران، سلبریتی‌ها و چهره‌های دنیای موسیقی مردم را به تزریق واکسن کرونا تشویق کردند و رهبران جهان را از احتکار واکسن برحذر داشتند تا همه کشور‌ها به طور مساوی از فرصت واکسیناسیون علیه این ویروس برخوردار شوند. نتیجه از آن چیزی که پیش‌بینی شده بود به مراتب درخشان‌تر و امیدوارکننده‌تر بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از برگزاری این کنسرت خیریه در مجموع ۳۰۲ میلیون دلار پول جمع شد که از هدف تعیین شده برای این رویداد فراتر رفت. سازمان خیریه گلوبال سیتیزن روز شنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام کرد با این پول بیش از ۲۶ میلیون دز واکسن کرونا برای کشور‌های آسیب‌پذیر تهیه کرده است.

کنسرت لایو وکس به میزبانی سلنا گومز خواننده جوان آمریکایی و اجرای خوانندگان و نوازندگان معروفی، چون ادی ودر، گروه راک فو فایترز، جی بالوین، اچ. ای. آر و جنیفر لوپز برگزار شد. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و شاهزاده هری از خاندان سلطنتی انگلیس در این رویداد شرکت کردند و چهره‌های معروفی، چون بن افلک ستاره هالیوودی، جیمی کیمل تهیه کننده و مجری آمریکایی، شان پن بازیگر و کارگردان هالیوودی و دیوید لترمن مجری و کمدین سرشناس آمریکایی از سخنرانان آن بودند.

لایو وکس اولین رویداد بزرگ موسیقی است که در یک سال و خورده‌ای که از شیوع کرونا در جهان می‌گذرد، با حضور تماشاچیان ایمن در برابر کرونا برگزار شد. تمامی اصحاب رسانه و تهیه‌کنندگان برای ورود به استادیوم برگزاری مراسم، ملزم به ارائه تست منفی کرونا بودند. این رویداد از قبل ضبط شده بود و در تاریخ هشتم ماه مه (۱۸ اردیبهشت) از شبکه‌های تلویزیونی ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، فاکس، ایستگاه رادیویی آی‌هارت و شبکه اجتماعی یوتیوب پخش شد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشور‌های مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۵۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از سه میلیون و ۲۹۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویداد‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و بسته شدن سینماها، سالن‌های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازار‌های جهانی و اقتصاد کشور‌ها در بخش‌های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی