تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سینما‌هایی که فقط خبر باز شدنشان آمد

مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز فعالیت مشاغل گروه ۲ از امروز ۱۸ اردیبهشت و قرارگرفتن سینما‌ها در این گروه، خبر از بازگشایی آن‌ها می‌دهد، مساله‌ای که به نظر می‌رسد علاوه بر عدم اطلاع رسانی مردم رغبت سینماداران را کم دارد.

کد خبر: ۹۰۳۹۹
۱۶:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

فعالیت سینما‌ها

دیدارنیوز ـ از امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سینما‌ها در سال جدید برای سومین بار اجازه فعالیت گرفته‌اند، اما مردم چقدر از این خبر مطلع هستند؟ و سینمادار‌ها چقدر راغب به بازگشایی سالن‌های خود هستند؟

قطعا فوج اخبار کرونا و واکسن این ویروس منحوس همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و تعطیلی چندباره سینما‌ها نیز علاقمندان به هنر هفتم را هم سردرگم کرده که بالاخره با این وضعیت می‌توان در سالن‌های سینما فیلم دید یا خیر؟

از طرف دیگر هم به نظر می‎رسد باز و بسته شدن‌های پیاپی سالن‌ها، نبود مخاطب و فیلم جذاب چندان رغبتی را برای سینماداران هم باقی نگذاشته تا سالن‌های خود را باز کنند.

اما بررسی ما هم نشان می‌دهد که منبع‌های فروش بلیت سینما از جمله (سمفا) تا زمان آماده شدن این گزارش هنوز نتوانسته بلیتی را بفروشد و با وجود فعالیت ۱۷ سالن، اما به نظر می‌رسد مردم چندان خبردار باز شدن سالن‌ها سینما نشده‌اند.

اینکه در این شرایط اساساً ضرورتی به بازگشایی سینما‌ها وجود دارد یا خیر یک بحث است، اما وجود اطلاع رسانی گسترده‌تر و تبلیغات نیز بحثی دیگری که سینما همواره به آن نیاز داشته است و این موضوع دقیقا نقطه مجهول و علت عدم استقبال از فیلم‌های سینمایی است.

حالا خیلی از سینمادار‌ها هنوز اقدام به بازگشایی سالن‌های خود نکرده‌اند تا ببینند طی چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه آیا فیلم جدید و جذابی که مخاطبان را ترغیب به رفتن به سینما کند با تصمیم شورای صنفی نمایش راهی اکران خواهد شد یا خیر؟

اما در حال حاضر نیز فیلم‌های خورشید ساخته مجید مجیدی، هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، خون شد ساخته مسعود کیمیایی، تک خال به کارگردانی مجید مافی و لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد همزمان با اکران نوروز نمایش خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده‌اند و همچنان با توجه به تعطیلی سینما‌ها به عنوان فیلم‌های اکران نوروز در حال نمایش هستند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی