تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

پایان فاز نخست تست انسانی واکسن «فخرا» با تزریق بر ۱۳۵ نفر

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا از پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی این واکسن خبر داد.

کد خبر: ۸۹۸۵۸
۱۱:۳۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

پایان فاز نخست تست انسانی واکسن «فخرا»

دیدارنیوز ـ احمد کریمی - مدیر پروژه واکسن فخرا در مراسم پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی این واکسن، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز ایران در شب‌های قدر و همچنین تسلیت ایام شهادت حضرت امیر المومنین (ع)، گفت: امروز تزریق فاز اول کارآزمایی واکسن فخرا به پایان رسید و ان‌شاءلله پس از جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نهایی داده‌ها وارد فاز دوم خواهیم شد.

کریمی افزود: پروتکل‌های مربوط به آغاز فاز دوم واکسن «فخرا» به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ارسال شده است و ان‌شاءلله پس از اخذ مجوز‌های لازم از این وزارتخانه، مرحله دوم تزریق واکسن را بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، تزریق واکسن به ۱۳۵ داوطلب صورت گرفت، تصریح کرد: در مرحله نخست ۱۷هزار نفر از اقصی نقاط کشور در سایت" fakhravac.ir " ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر از طریق سایت پذیرش و ۴۹۵ نفر وارد مرحله غربالگری شدند.

وی افزود: در نهایت تیم بالینی ۱۳۵ نفر را برای تزریق انتخاب کرد که خوشبختانه حال عمومی هر ۱۳۵ نفر مساعد است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع؛ مدیر پروژه واکسن فخرا تصریح کرد: از بین انتخاب شدگان تزریق واکسن، ۴۱نفر خانم و ما بقی افراد مرد بودند که میانگین سنی آن‌ها ۱۸ تا ۵۵ سال بوده است.

وی تفاوت فاز اول و دوم را در تعداد افراد دریافت کننده واکسن عنوان کرد و گفت: ان‌شاءلله در مرحله دوم ۵۰۰ نفر از افراد توسط تیم بالینی انتخاب و واکسن به آن‌ها تزریق خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی