تیتر امروز

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری
روایت دیدار از قدیمی‌ترین جشن ایران زمین در این روزها

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری

هر سال وقتی آذر خانم (آذرماه) می‌خواهد رخت خود را جمع کند و برود یک اتفاقی می افتد که برای ایرانیان مقد است آن هم اجرای آیین شب چله یا همان یلداست اما این روزها همه می‌گویند چه یلدایی وقتی جیب...
اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند
بازخوانی یک گفت و گو

اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند

هشتم خرداد ۱۴۰۲ دیدارنیوز میزبان اشرف بروجردی اولین معاون زن دولت خاتمی بود. درگذشت او بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی پیشین را با ملاحظه اینکه حرف‌های او همچنان محل تامل است باز نشر کنیم.
محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر نام آشنای ادبیات فارسی:

محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد

در هفتمین برنامه از گپی‌نو، با محمود فتوحی، استاد و پژوهشگر نام‌آشنای ادبیات فارسی به گفت‌و‌گو پرداختیم و با او پیرامون مفهوم ایران در شعر فارسی خصوصا قصاید مدحی سخن گفتیم.
معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

شناسایی جلوه‌های معلمی/ نقش آفرینی معلمان در دوران کرونا

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شناسایی جلوه‌های معلمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح امسال برای اولین بار اجرا و از خودارزیابی معلمان آغاز شد و به داوری در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور رسید. در اولین مرحله ۲.۵ ترابایت اطلاعات از معلمان جمع آوری شد که باید مستندسازی شود.

کد خبر: ۸۹۶۰۰
۱۱:۳۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

علی الهیار ترکمن شناسایی جلوههای معلمی

دیدارنیوز ـ علی الهیار ترکمن در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش باجمعی از فرهنگیان سراسر کشور که از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه هرساله برنامه‌های مشخصی برای بزرگداشت مقام معلم طراحی و اجرا کرده ایم که به طرق مختلف به اطلاع معلمان رسیده است گفت: به جد باور داریم یک هفته در سال برای تجلیل از مقام معلم نمی‌تواند کافی باشد و این مهم باید هر روز سال به علت نقش والایی که معلم در جامعه دارد صورت گیرد و هرچه در راستای اعتلای مقام معلم تلاش کنیم باز هم کم است و در حد مقام والای وی نخواهد بود.

وی افزود: بزرگترین هدف ستاد بزرگداشت مقام معلم دادن محتوای علمی به برنامه‌های مرتبط با تجلیل معلمان است. فصل الخطاب این مهم، فرمایشات مقام معظم رهبری در یازدهم شهریورماه سال گذشته در جمع مدیران کل آموزش و پرورش است. ایشان سه سطح را برای حفظ شان و تکریم معلمان تعیین کردند که خود معلم، ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های فرهنگی مربوطه به ویژه رسانه ملی از این جمله اند. برنامه‌های ما در هفته معلم نیز انعکاس تلاش‌ها و قدردانی از زحمات معلمان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شناسایی جلوه‌های معلمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح امسال برای اولین بار اجرا و از خودارزیابی معلمان آغاز شد و به داوری در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور رسید که گامی در این زمینه بود. در اولین مرحله دو و نیم ترابایت اطلاعات از معلمان جمع آوری شد که باید مستندسازی شود و به طور ویژه در اختیار معلمان دیگر قرار گیرد. یکی از بزرگترین دستاورد‌های هفته معلم را معرفی الگو‌هایی از معلمان برای معلمان دیگر می‌دانیم.

الهیار با اشاره به تلاش معلم و نقش آفرینی آن‌ها در شرایط خاص ناشی از بیماری گفت: معلمان یک وضعیت منحدم شده‌ای را مجدد بازآرایی کردند و توانستند از توقف فرایند آموزش جلوگیری کنند تا آموزش مانند سابق در دسترس همه باشد.

به گفته وی، بعد از اجرای برنامه‌های نمادین هفته معلم، پیگیری‌های خود را در موارد ذکر شده ادامه خواهیم داد و می‌خواهیم که استان‌ها نگاه ویژه داشته باشند تا بتوانیم دستاورد‌های معلمان را مستندسازی کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۳۰ آذر
امروز يکشنبه ۳۰ آذر
امروز يکشنبه ۳۰ آذر
امروز يکشنبه ۳۰ آذر