تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رفت و آمد مسافر در مرز دوغارون بر اساس مصوبه ستاد کرونا متوقف شد

بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، مرز دوغارون واقع در شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی از روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه جاری تنها در بخش مسافری بین دو کشور ایران و افغانستان بسته شده است.

کد خبر: ۸۹۳۹۳
۱۰:۴۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

 مرز دوغارون توفق تردد مسافران

دیدارنیوز ـ بر این اساس هم‌اینک رفت و آمد‌های مسافری در گذرگاه مرزی دوغارون ممنوع شده، اما در بخش ترانزیت کالا، امور دیپلماتیک و جابه‌جایی کالا این معبر رسمی مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان فعال است.

مسوولان استانی ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی اعلام کردند که این ستاد نقشی در ممنوعیت مورد اشاره نداشته و این اقدام مبتنی بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف پیشگیری از انتقال سویه هندی ویروس کرونا صورت گرفته است.

مرز دوغارون به این ترتیب بخاطر افزایش تهدید سویه هندی ویروس کرونا و ممانعت از شیوع آن در کشور تا اطلاع ثانوی به روی مسافران بسته است.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان است که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالا‌های تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشور‌های حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرک‌های مرزی آن کشور‌ها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مرز دوغارون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
tiba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
هرکس این دستورو داده نفرین هزاران خانواده پشت سرشه اینو بدونه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی