تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

آغاز مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی در مراکز و پاتوق‌های معتادان

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا به مراکز نگهداری از معتادان و پاتوق‌های معتادان بی خانمان خبر داد.

کد خبر: ۸۹۳۶۵
۰۹:۲۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

توزیع اقلام بهداشتی در مراکز و پاتوق‌های معتادان

دیدارنیوز ـ فرید براتی سده با بیان اینکه از اواخر سال گذشته تا حدود دو ماه بعد سال ۱۴۰۰ اقلام بهداشتی زیادی برای پیشگیری از کرونا به مراکز نگهداری از معتادان و پاتوق‌های معتادان بی خانمان توزیع شد و این روند همچنان ادامه دارد، گفت: از روز گذشته مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در مراکز نگهداری از معتادان و پاتوق‌ها آغاز شده است.

به گفته وی، در این مرحله یک میلیون و ۷۵۵ هزار ماسک سه لایه، ۷۸ هزار بسته مایع ضدعفونی کننده دست و همچنین حجم زیادی گان و اسپری ضدعفونی کننده سطوح پخش شد.

براتی سده با بیان اینکه ما اقلام موردنیاز را تا ۲ ماه بعد از عید پوشش داده بودیم و این مرحله از توزیع اقلام بهداشتی برای خردادماه توزیع شده است، افزود: این اقلام برای تمام مراکز ماده ۱۶، مراکز اقامتی، مراکز کاهش آسیب و پاتوق‌های معتادان بیخانمان است.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این اقلام را باتوجه به قرارداد‌هایی که با نهاد‌های بین المللی داریم و یا در قالب تفاهم نامه‌ای که با دفاتر سازمان ملل متحد داریم دریافت می‌کنیم.

براتی سده در ادامه بر لزوم در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون معتادان متجاهر تاکید کرد و یادآور شد: انتظار داریم که در این مرحله معتادان (معتادان بی خانمان و هم معتادانی که در مراکز نگهداری می‌شوند و هم معتادانی که در پاتوق‌ها هستند) و هم ارائه دهندگان خدمت به معتادان در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند. در این راستا سازمان بهزیستی با دستگاه‌های مسئول مکاتبه کرده و امید است که این افراد در اولویت قرار گیرند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مواردی از ابتلای معتادان به ویروس جهش یافته گزارش شده است؟ توضیح داد: خوشبختانه گزارشی که نسبت به ویروس‌های جدید باشد، نداریم.

براتی سده در ادامه خاطرنشان کرد: در مرحله دستگیری معتادان متجاهر در طرح‌های نوروزی، در استان هرمزگان حدود ۱۵۰ نفر از معتادانی که دستگیر شده بودند، علائم بیماری داشتند که بلافاصله با هماهنگی دستگاه‌های مسئول اقدام و کنترل شد و فوتی و مرگ و میر نیز گزارش نشده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: معتادین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی