تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

بازرسی باید حکم دیده بـان را داشتـه باشـد

رییس سازمان زندان‌ها گفت: بازرسی باید حکم دیده بـان را داشتـه باشـد واز موضـع بالاتر به صورت دلسوزانه مسـائل را رصد و شناسایی کند.

کد خبر: ۸۹۳۰۸
۱۵:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

بازرسی زندان‌‌ها

دیدارنیوز - به نقل از  پایگاه خبری سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ محمد مهدی حـاج محمدی در نشست ویدئو کنفراس سراسری با بازرسان زندان های سراسر کشور با اشاره به جایگاه اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و نقش آن در پیشگیری ازبروز اتفاقات گفت: شناساسی نقاط قوت مهمتر از شناسایی نقاط ضعف است و باید با شناخت کافی از مجموعه از بروز هرگونه مشکل پیشگیری کرد.

وی افزود: دو نوع مراقبت داریم اظهار داشت: یک نوع مراقبت ایـن است که پس از اینکـه برای شخـص اتفاقی افتاد سراغ او برویم و یک نوع دیگر مراقبت این است که مـا توفیق داشتـه باشیم مراقبت و پیشگیری کنیم که کسی گرفتار نشود و از وقوع اتفاق جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها عنوان کرد: مأموریت اداره ارزیابی، بازرسی وپاسخگویی به شکایات دارای اهمیت فوق العاده ای برای سازمان است. همکـاران مـا دربـازرسی باید بتوانند بـا تـدبیر، روشنگری، هشدارهـا وآمـوزش ازبـروز لغـزش هـا پیشگیری کنند.

وی اظهار داشت: ملاک ارزیابی موفقیت ما باید این باشد که ما چقدرتوانسته ایم از بروز اتفاقات و تخلفات و افتادن افراد جلوگیری کنیم نه اینکه چه تعداد راکشف می کنیم و انتظار این است که توفیقات ما دربازرسی، شناسایی وکشف نقاط قوت باشد تا کشف نقاط ضعف.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازرسی باید حکم دیده بـان را داشتـه باشـد واز موضـع بالاتر به صورت دلسوزانه مسـائل را رصد و شناسایی کند. دربستر سامانه مشعل، ایرادات و اشکالات و نقطه نظرات و پیشنهادات همکاران بدون واسطه منعکس می شود و همچنین خانواده مددجویان نیز امکان انتقال مشکلات برای آنها فراهم است.

وی تصریح کرد: مدیران باید از ظرفیت و بستر سامانه مشعل جهت دریافت بازخورد اقدامات جهت ارتقاء عملکرد خود و مجموعه استفاده کنند و نباید به گزارش های مطرح شده درمشعل کم توجهی و بـی اعتنایی شود.

حاج محمدی بـا توجه به شیوع ویروس کرونا به موضوع اهمیت سلامت کارکنان و مددجـویان اشاره کرد و گفت: ما شرعاً و قانوناً موظفیم در رابطـه با سلامتی آنها مراقبت های لازم را داشته باشیم.

براساس این گزارش، حاج محمدی همچنین در شانزدهمین روز از ماه  رمضان با حضور در پادگان شهید کچویی با تاکید بر خصوصیات اخلاقی شهدای شاخص سازمان زندان ها؛ شهید کچویی و شهید لاجوردی خطاب به سربازان گفت: سرباز بودن در نظام اسلامی را افتخار بدانید.

وی با اشاره به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر نوشتن عنوان "سرباز وطن" بر سنگ مزار آن سردار دلها افزود: همه ما دعا می کنیم که بتوانیم برای اسلام، انقلاب و امام زمان سربازی کرده وسرباز لایق و با وفا باشیم.

حاج محمدی تصریح کرد: البته این مهم به گفتن راحت است اما برای آن روز موعود که در واقع همان روز عملیات است، اکنون که حکم رزمایش را دارد باید خوب تمرین کنیم و کسانی می توانند در عملیات بدرخشندکه در این رزمایش موفق باشند.

حاج محمدی فرصت خدمت کارکنان و سربازان وظیفه در سازمان زندان ها را به خاطر دیدن الگو های ناموفق از کسانی که به خاطر اشتباه یا انجام گناهی وارد زندان شده اند، لطف خدا برشمرد و اظهار داشت: دوره سربازی فرصت مغتنمی است برای خوب دیدن، خوب فکرکردن، خوب شنیدن و خوب برنامه ریزی کردن تا در نهایت خوب تصمیم بگیرید و همه اینها به خاطر توفیق خدمت در زندان و درس گرفتن از اشتباه و خطای زندانیان است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه افزود: ما شهدایی داشته ایم که زمانی زندان را تجربه کرده اند اما یک روز تصمیم گرفتند تا بازگردند و با امام خود عهد بستند و به جایگاهی رسیدند که امروز باعث غبطه ما است.

حاج محمدی با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق زندانیان گفت: این زندانیان بهانه ای هستند برای ما تا اولاً مراقب خود باشیم و اگر خدا به ما توفیق بدهد، به واسطه ما اینها یک تصمیم اساسی و درست بگیرند و عاقبت به خیر شوند که این یک اقدام ارزشمند و خیر باقی در زندگی ما خواهد بود.  

وی با اشاره به ضرورت توانمندی و برنامه ریزی برای آینده و مراقبت از خود افزود: برخی از مدیران سازمان و مدیران کل زندان ها زمانی مانند شما سرباز زندان بوده اند و پس از خدمت جذب سازمان شده اند، رشد کردند و اکنون جزء مدیران ارشد هستند و در مقابل، هم خدمتی هایی داشته اند که مسیر دیگری انتخاب کرده و متاسفانه گرفتار زندان شده اند.
حاج محمدی در ادامه با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه شهید همت گفت: ما نسبت به وضعیت حال و آینده این سربازان مسئولیم و این سربازان نزد ما امانت هستند

وی با بیان اینکه مراقبت از سربازان یک مسئولیت مهم است گفت: آموزش و تقویت بنیه اعتقادی، ایمانی و فرهنگی آنان بر عهده ماست و اگر مراقب سربازان باشیم می توانند اهداف اصلاحی و تربیتی را در خصوص زندانیان پیش ببرند.

رئیس سازمان زندان ها عنوان داشت: یکی از مراقبت های اصلی از سربازان در بخش ارتباط آنان با زندانیان است چرا که برخی از زندانیان که هنوز معارض قانون هستند سعی در اغفال این جوانان دارند و اگر سربازی به خاطر غفلت ما در مسیر خطا وارد شود مسئولیت شرعی آن بر عهده ماست.

حاج محمدی در پایان با تاکید مجدد بر وجود سامانه مشعل به منظور ارتباط بی واسطه سربازان و خانواده های آنان با مسئولان سازمان زندان ها، از سربازان خواست تا مشکلاتشان را به این سامانه ارسال کنند.

در ادامه سرهنگ اسکندری فرمانده پادگان شهید کچویی به ارائه گزارشی از وضعیت پادگان پرداخت.
رئیس سازمان زندان ها نیز دستورات لازم را در خصوص رسیدگی به مسائل مطرح شده صادر کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی