تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جهانگیری: دلار ۴۲۰۰ تومانی تصمیم سران سه قوه بود / باید رای بدهیم تا شهر دست مافیا نیفتد

اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور امشب در جلسه‌ای در شبکه اجتماعی کلاب هاوس تصریح کرد که دلار 4200 تصمیم سران سه قوه بوده است و او تنها آن را علام کرده است. جهانگیری از رای دادن دفاع کرده و گفت باید پای صندوق رای جمع شویم تا شهر به دست مافیا سقوط نکند.

کد خبر: ۸۹۱۵۳
۲۲:۵۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

جهانگیری: دلار ۴۲۰۰ تومانی تصمیم سران سه قوه بود / باید رای بدهیم تا شهر دست مافیا نیفتد

دیدارنیوز: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امشب (جمعه) در شبکه اجتماعی کلاب هاوس در پاسخ به سوالات کاربران این شبکه اظهار کرد: کلاب هاوس فرصت خوبی است؛ به همه دوستانی که نگران هستند و طوری اظهار نظر می‌کنند که از فضای مجازی و توسعه آن می‌ترسند، می‌گویم که چرا می‌ترسید؟ اتفاقاً شفافیت در همین جا معنا پیدا می‌کند؛ بگذارید مردم آزادانه صحبت کنند.
جهانگیری گفت: اپراتور‌ها در کلاب هاوس اخلال ایجاد کرده بودند، اما آقای جهرمی پیشنهاد دادند که جرائم سنگینی برای اخلال گران در این شبکه اجتماعی ایجاد شود.
وی گفت: با پیشنهاد آقای هاشمی و اقای خاتمی و موافقت آقای روحانی، در سال ۹۶ وارد صحنه انتخابات شدم. وفای به عهد این بود که وقتی مردم را دعوت کردیم که رای بدهند، باید در دولت می‌ماندیم که مسائل را پیگیری کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: من مسئول بودم که از ۲۴ میلیون رای رئیس جمهور حفاظت می‌کردم.
جهانگیری با اشاره به مساله ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ما با شروع دولت، سه نرخ ارز داشتیم، ارز ۱۲۰۰، ۲۴۷۷ و ارز آزاد که از اسفند ۹۱ حدود ۴ هزارتومان بود، ولی با شروع این دولت روند کاهشی پیدا کرد.
وی ادامه داد: روز‌های اول، دوتا ارز اول را باهم ادغام کردیم، چون فکر می‌کردیم که باید تک نرخی شود. مدتی طولانی در زمان دولت یازدهم، نرخ دلار در محدوده ثابتی حرکت کرد. در پایان دولت یازدهم، دلار در کانال سه هزارتومان بود.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در سال ۹۵، شوکی در بازار ایجاد شد، عمدتا دیگر بازار رفت روی ساوزکار‌های اقتصادی مثل عرضه سکه، ولی معلوم شد که پایدار نیست.
جهانگیری اظهار کرد: در مرداد ماه که رئیس جدید بانک مرکزی آمد، جلسه سران سه قوه تشکیل شد، در آن جلسه بحث سیاست‌های ارزی بررسی شد؛ باید تصمیم جدی گرفته می‌شد، آنجا براساس اصرار برخی از سران قوای سه گانه، تصمیم بر این شد که ارز ۴۲۰۰ بماند.
وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود ارز جهانگیری، باید بگویم وقتی آن شب تصمیم گیری شد، اعضای آن جلسه شامل تیم اقتصادی دولت و غیر دولت بودند. پایان تصمیم‌گیری در آن جلسه، اعضای دولت و برخی از مشاورین رسانه‌ای آقای رئیس جمهور پیشنهاد کردند برای اینکه تحت عنوان تصمیم دولت در جامعه جا بیافتد، جهانگیری آن را اعلام کند، اما من مخالف بودم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: این ارز ۴۲۰۰ مصوبه جلسه سران سه قوه است؛ اینکه آقایان درموردش اظهار نظر نکردند خب بعدا به خودشان بر می‌گردد.
جهانگیری تاکید کرد: ارز کنترلی فیکس تقریبا در ۹۰ درصد سال‌ها انجام گرفته شد. ما در دوره آقای هاشمی، ارز‌های مختلفی داشتیم، ۶۰ تومان بود، ۸۰ تومان هم داشتیم، بعد از مدتی ارز تثبیتی ۱۸۰ تومان گذاشتند؛ در دوره اقای خاتمی هم دو نرخی بود.
وی ادامه داد: در دوره آقای احمدی‌نژاد، ارز فیکس ۱۲۲۴ تومان را اعلام کردند و بعد بصورت سه نرخی شد.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اکثر تصمیم‌های غیراقتصادی از جمله ارز ۴۲۰۰ تومانی به خاطر شرایط جنگ اقتصادی بود.
جهانگیری افزود: من در جلسه مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌خواستم ارز ۴۲۰۰ تومانی را شناور کنم تا فیکس نباشد و با نرخ تورم تغییر کند. الان فکر می‌کنم مهمتر از ارز ۴۲۰۰ تومان این است که باید از زندگی مردم حراست بکنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا باید در انتخابات شرکت کنیم وقتی دولت شما می‌گوید نمی‌گذارند کار کنیم؟ گفت: من فکر می‌کنم که اگر بخواهیم به زبان جوانان شرایط را توصیف کنم، باید بگویم که اگر شهروندان کنار صندوق رای جمع نشوند، ممکن است شهر سقوط کند. هیچ راهی جز رای دادن برای اصلاح امور نداریم. اگر راه دیگری داشتیم که از طریق آن بتوانیم اصلاحات کنیم و شهر را حفظ کنیم و شهر را به مافیا واگذار نکنیم، خب کار دیگری می‌کردیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: نباید بگذاریم کسانی که برای رای مردم ارزش قائل نیستند، به اسم رای مردم پیروز شوند.
جهانگیری گفت: دود تحریم از دل تحریم انتخابات مثل سال ۸۴ ایجاد شد. اگر وارد انتخابات می‌شدیم، در آن سال افرادی نمی‌آمدند که پرونده ما به شورای امنیت برود.
وی با بیان اینکه ما بین جنگ اقتصادی آمریکا و تحریم‌ها باید تفاوت قائل باشیم گفت: در شروع کار دولت، ما با تحریم‌های شورای امنیت یعنی ۷ قطعنامه شورای امنیت و تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه بودیم؛ این تحریم‌ها در دو سال و نیم اول دولت فعلی هم وجود داشت.
معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که دولت روحانی اصلاح طلب است یا اصولگرا؟ گفت: آقای روحانی خودش هیچ وقت نگفته است که اصلاح طلب است، هیچ وقت هم نگفته دولت اصلاح طلب تشکیل داده است، همیشه گفته دولت فراجناحی تشکیل داده است. اتفاقا پست‌های کلیدی در دست کسانی است که سبقه اصلاح طلبی دارند.
جهانگیری تاکید کرد: اصلاح طلبان در دو انتخابات گذشته با حمایت از روحانی می‌خواستند قطعنامه‌های تحریمی رفع شود و روند توسعه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه من قبول دارم یکی از ضعفای دولت، لکنت زبان است گفت: ما در دوره اول، درآمد‌های افسانه‌ای را نداشتیم، اما دستاوردهایمان خوب بود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دستاورد‌ها توسط دولت وجود داشت، اما چون سفره مردم کوچک شد نتوانستیم دستاورد‌ها را تشریح کنیم، لکنت زبان به این دلیل است. دوستان ما در دولت می‌گویند وقتی سفره‌های مردم کوچک شده است، ما بیاییم بگوییم برایتان سد ساخته ایم؟

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
نه بابا، اصلا همه چی تقصیر ما مردمه شما از هیچی خبر نداشتین همین امروز صبح جمعه پا شدی شنیدی مملکت به گند کشیده شده فساد داداشتم کار حاج آقا رئیسیه! ای مردم چرا به اینها رای میدین تا همچین آدمهای خائن دزد دروغگوی بی حیا سوار موج حماقتتون بشن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
نه بابا، اصلا همه چی تقصیر ما مردمه شما از هیچی خبر نداشتین همین امروز صبح جمعه پا شدی شنیدی مملکت به گند کشیده شده فساد داداشتم کار حاج آقا رئیسیه! ای مردم چرا به اینها رای میدین تا همچین آدمهای خائن دزد دروغگوی بی حیا سوار موج حماقتتون بشن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
آقای جهانگیری شما اصل مافیای شهری نشونه اش هم پشت دست دختر وزی و داماد وزیر و داداشت و داداش رئیست بازی کردن بود که همشون مافیایی بودند .الان ظن اصلی مافیا برای خود شماست .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی