تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

واعظی: فضای مذاکرات وین مثبت است

رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن ابراز رضایت از روند مذاکرات وین علی رغم برخی دشواری‌ها تصریح کرد که ایران خواستار تقویت روابط با عربستان است.

کد خبر: ۸۹۱۴۹
۲۰:۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

واعظی: فضای مذاکرات وین مثبت است

دیدارنیوز: رئیس دفتر رئیس‌جمهور روند مذاکرات وین را با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظرموجود، مثبت و راضی‌کننده دانست و گفت: با وجود اینکه مذاکرات روز‌های سرنوشت‌سازی را می‌گذراند و دارای دشواری‌هایی است، اما شاهد فضای مثبتی در وین هستیم و اگر روند با همین شکل پیش برود، شاهد پیشرفت‌هایی در این مذاکرات خواهیم بود.

 به گفته واعظی تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ایران، گفتگو در چارچوب ترسیم شده توسط مسئولان ارشد کشور و تحقق شروط بیان شده از سوی مقام معظم رهبری است و در این مسیر می‌کوشیم در این گفتگو‌ها با رعایت همه ملاحظات و قوانین و چارچوب‌های ابلاغی، به احیای برجام و رفع تحریم نایل آییم.

واعظی چشم‌انداز آینده اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران، بدون تردید روز‌های خوبی در انتظار اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد بود و دولت دوازدهم می‌کوشد بدون فوت وقت از هر فرصتی برای نیل به این هدف استفاده کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور به سفر‌های منطقه‌ای وزیر امورخارجه اشاره و خاطرنشان کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان خود را یک هدف راهبردی می‌داند و با توجه به منافع مشترک منطقه‌ای، از گفتگو و همکاری با همسایگان استقبال کرده است.

وی افزود: سفر آقای دکتر ظریف به چند کشور همسایه نیز گامی در همین راستاست و با توجه به زمینه‌های همکاری‌های مشترک و توسعه روابط و همچنین ضرورت گفتگو‌های درون‌منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های منطقه این سفر انجام شده و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان، اذعان داشت: ما همواره در سال‌های گذشته اعلام کرده‌ایم که در راستای دوری از تنش، تقویت همکاری‌ها و بسط فضای گفتگو آماده تعامل با کشور همسایه عربستان سعودی هستیم و هنوز هم بر همین موضع استواریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت روابط ایران و عربستان بدون تردید به نفع منطقه است و می‌تواند در مسیر غلبه بر بسیاری از تنش‌ها و چالش‌های غیرضروری موثر باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی