تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

دولت عراق با اتصال راه آهن به ایران موافقت کرد

هیات دولت عراق با اتصال ریلی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق خط بصره – شلمچه در جنوب این کشور موافقت کرد.

کد خبر: ۸۸۹۹۱
۱۶:۴۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت عراق با اتصال راه آهن به ایران موافقت کرد
 
دیدارنیوز ـ هیات دولت عراق در جلسه دیشب خود با اتصال ریلی این کشور با جمهوری اسلامی ایران از طریق خط آهن بصره – شلمچه موافقت کرد.
«حسن ناظم» سخنگوی دولت عراق و وزیر فرهنگ این کشور امروز در کنفرانس هفتگی خود گفت که هیات دولت، وزارت حمل و نقل این کشور را مکلف به امضای این یادداشت تفاهمی با طرف ایرانی کرد.
وی اتصال ریلی با جمهوری اسلامی ایران را در راستای عمل به توافقات توسعه‌ای دو جانبه بین ایران و عراق دانست و افزود که عراق درصدد امضای اینگونه یادداشت تفاهم‌های مشابه با دیگر همسایگان است.
سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که طرح اتصال ریلی با جمهوری اسلامی ایران و دیگر همسایگان در چارچوب سیاست راهبردی عراق برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای کشور صورت می‌گیرد.
در همین پیوند «طالب جواد الحسینی» مدیر کل راه آهن عراق امروز به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: پس از شروع عملیات اجرایی طرح «بندر بزرگ فاو»، به طور مستقیم با طرف ایرانی مذاکرات فوری به منظور شروع طرح اتصال ریلی بصره به شلمچه را آغاز می‌کنیم.
«محمد اسلامی» وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه سال گذشته در بغداد با وزیران «حمل و نقل» و «مسکن و عمران» عراق راهکار مشارکت ایران در شهرسازی و همچنین تکمیل طرح راه آهن شلمچه به بصره را بحث و بررسی کرد.
جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۰ طرح اتصال راه آهن خرمشهر به مرز شلمچه به طول ۱۷ کیلومتر را انجام داد، اما از آن زمان تاکنون قطعه ۳۲ کیلومتری مرز شلمچه تا بصره برای اتصال خط آهن ایران به شبکه سراسری راه آهن عراق، در انتظار عملیات اجرایی دولت بغداد بوده است.
با تکمیل طرح خط آهن مرز شلمچه به بصره، زائران دو کشور می‌توانند از طریق ناوگان ریلی به زیارت عتبات عالیات مشرف شده و در عین حال این طرح، تبادلات تجاری و حمل و نقل ترانزیتی را بین دو طرف توسعه خواهد داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی