تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

احتمال انجام تحرکاتی جهت تسهیل توافقات در وین در جریان سفر ظریف به بغداد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از محورهای مهم رایزنی آقای ظریف با مقامات عالی رتبه عراق از جمله نخست وزیر این کشور توافق در مورد تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی عراق به ایران بوده است و گویی قسمتی از این منابع برای خرید واکسن اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۸۸۸۳۷
۰۹:۳۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

 توافقات در وین

دیدارنیوز - امیر موسوی ، با بیان اینکه سفر اخیر آقای ظریف به عراق از چند جنبه دارای اهمیت است تصریح کرد: ایشان در این سفر با دولت و ملت عراق بخاطر انفجار بیمارستان ابن خطیب که منجر به کشته شدن تعدادی از بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان شد ابراز همدردی کردند. همچنین در این سفر آخرین تحولات روابط دو جانبه به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این چهارچوب با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار و رایزنی کردند.

وی ادامه داد: همچنین آقای ظریف در دیدار با مقامات عراقی و گروه های اهل تشیع و اهل تسنن این کشور در راستای اهمیت وجود  آرامش در عراق جهت ایجاد فضای مناسبی برای برگزاری  انتخابات  پارلمانی در این کشور رایزنی و گفت وگو کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه به نظر می رسد یکی دیگر از محورهای اصلی رایزنی آقای ظریف در این سفر با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله نخست وزیر آن توافق در ارتباط با تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی های عراق به ایران بوده است گفت: طبق اخبار منتشر شده قرار است قسمتی از این منابع به خرید واکسن اختصاص داده شود و پرداخت ها از طریق بانک تجارت عراق صورت بگیرد.

موسوی همچنین با اشاره به تلاش مقامات عراقی برای کاهش سطح اختلافات بین ایران و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان اظهار کرد: به نظر می رسد یکی دیگر از محورهای مورد بحث در این سفر موضوع عربستان بوده است. با توجه به اینکه ایشان از دوحه به بغداد رفته اند و در آنجا نیز احتمالا رایزنی هایی را در مورد ریاض داشته اند.

این کارشناس  مسائل غرب آسیا  ادامه داد: با توجه به این مسئله به نظر می رسد که اگر رایزنی ها بین ایران و عربستان تا پیش از این بیشتر معطوف به مسائل امنیتی بوده اکنون مسائل سیاسی را نیز در بر بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه به نظر می رسد در جریان این سفر در جهت تسهیل توافقات در وین یک سری تحرکاتی انجام شده است ، افزود : عراق با شرایط جدیدش و با پشتوانه ایران می تواند نقش قابل توجهی را در سطح منطقه و بین الملل ایفا کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی