تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

در صورت شیوع کرونای هندی، بیمارستان‌ها پاسخگو نخواهند بود

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به خوزستان در شرایط آرام و وقوع پیک سنگین در پی آن، گفت: در صورت شیوع کرونای هندی با این سطح از دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت دشوار خواهد بود و قطعا موارد ابتلا بسیار بیشتر خواهد بود به گونه‌ای که بیمارستان‌ها پاسخگو نخواهند بود.

کد خبر: ۸۸۸۳۶
۰۹:۳۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

 شیوع کرونای هندی

دیدارنیوز ـ دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد: اطلاعات درمورد کرونای هندی بسیار کم است، اما مشخص است که قدرت سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی آن از ویروس انگلیسی بیشتر است.

وی افزود: البته میزان سرایت‌پذیری ویروس انگلیسی نیز نسبت به ویروس ووهان بسیار بیشتر است. ویروس هندی، خطرناک‌تر از ویروس انگلیسی است و در صورت بروز جهش، این ویروس فاجعه‌بار است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به خوزستان در شرایط آرام و وقوع پیک سنگین در پی آن، بیان کرد: در صورت شیوع کرونای هندی با این سطح از دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت دشوار خواهد بود و قطعا موارد ابتلا بسیار بیشتر خواهد بود به گونه‌ای که بیمارستان‌ها پاسخگو نخواهند بود.

سلمان‌زاده گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند و اگر این اتفاق بیافتد، وضعیت از این بدتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشتی‌های هندی در بندر خرمشهر پهلو نمی‌گیرند، عنوان کرد: با این وجود در قرارگاه نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا تصمیم گرفته شد که خدمه همه کشتی‌ها حق خروج از کشتی و ورود به بندرگاه‌ها را نداشته باشند. به محض پهلوگیری کشتی نیز کارکنان بهداشت، بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد و از موارد مشکوک نمونه‌گیری می‌شود.

وی افزود: اطلاع ندارم که خدمه هندی در دیگر کشتی‌های خارجی وجود دارد یا خیر، اما این احتمال وجود دارد که کشتی‌های خارجی خدمه‌هایی از کشور‌های مختلف داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: البته باید توجه کرد که این ویروس تنها در هند وجود ندارد و ممکن است از طریق کشور‌های دیگر نیز وارد شود بنابراین باید از همه کشتی‌های خارجی مراقبت شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی