تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تشدید محدودیت‌های کرونایی در ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه از تشدید محدودیت‌های کرونایی در این کشور به منظور مهار شیوع بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

کد خبر: ۸۸۷۹۰
۱۵:۴۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

اردوغان محدودیت‌های کرونایی در ترکیه

دیدارنیوز ـ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: از روز پنج شنبه و به منظور مهار موارد فزاینده ابتلا و فوت ناشی از شیوع کروناویروس، تعطیلی سراسری در این کشور آغاز خواهد شد و تا ۱۷ ماه مه ادامه پیدا می‌کند. بر این اساس مردم ملزم خواهند شد جز در موارد ضروری در خانه بمانند.

آمار‌های وزارت بهداشت ترکیه نشان می‌دهد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۳۱۲ مورد جدید ابتلا شناسایی شده و ۳۵۳ بیمار دیگر جان خود را از دست داده اند. میزان شیوع بیماری کووید-۱۹ در ترکیه نسبت به اواسط ماه آوریل کاهش پیدا کرده، اما این کشور همچنان جزو کشور‌هایی با آمار بالای مبتلایان در جهان قرار دارد.

از جمله محدودیت‌های جدید این است که تمامی سفر‌های بین شهری مستلزم دریافت مجوز رسمی است، تمامی مدارس تعطیل شده و آموزش به صورت آنلاین ادامه پیدا می‌کند.

همچنین افراد ملزم هستند در خانه بمانند و تنها برای خرید مایحتاج ضروری و دریافت خدمات درمانی اجازه دارند از خانه خارج شوند. همچنین فعالیت برخی مشاغل که خدمات ضروری ارائه می‌دهند ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: در زمانی که کشور‌های اروپایی وارد فاز بازگشایی و رفع محدودیت‌ها شده اند، لازم است که ما به سرعت موارد ابتلا را کاهش دهیم. در غیر این صورت، شاهد خسارت‌های اجتناب ناپذیری در بخش‌های مختلف همچون گردشگری، تجارت و آموزش خواهیم بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی تاکید کرد: این اقدامات در شدیدترین حالت اجرا خواهد شد تا نتیجه مدنظر حاصل شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترکیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی